„Aici, la Starbucks, ar trebui să putem discuta liber despre problemele Americii”, a declarat directorul executiv al Starbucks, Howard Schultz. „Nu dorim să arătăm cu degetul, să dăm vina pe alții, nu trebuie să ne mulțumim cu orice răspunsuri, pentru că tăcerea nu ne caracterizează”.
Dincolo de promovarea pe rețelele sociale, Starbucks a contractat pagini întregi de reclamă în New York Times și USA Today. „Nu ar trebui să depășim momentul? Când vine vorba de rasă, suntem cu toții oameni”.
Starbucks are circa 200.000 de angajați și Schultz a experimentat frecvent cu guvernanța companiei sale. După ani întregi de lobby ai activiștilor care militează pentru măsuri mai dure privind deținerea de arme, Schultz a interzis accesul clienților cu arme în cafenele Starbucks. În 2012, șeful Starbucks a transmis o declarație oficială a companiei, în care anunța că susține căsătoriile între persoanele de același sex. Anul trecut, Starbucks a precizat că îi va ajuta pe angajații săi să își plătească studiile, cât timp sunt interesați de programele online ale Universității de Stat din Arizona.
Starbucks a subliniat că angajații săi au discutat îndelung despre tensiunile rasiale din Ferguson, Missouri și New York. Această inițiativă ar putea fi de bun augur, dar Schultz nu trebuie să ignore faptul că unii clienți se vor simți ofensați de asemenea discuții rasiale.