Prima pagină » Economic » Ce s-a întâmplat cu piața berii din România în 2014

Ce s-a întâmplat cu piața berii din România în 2014

Ce s-a întâmplat cu piața berii din România în 2014
Piața berii a scăzut anul trecut cu 8,6% față de 2013, pentru al doilea an consecutiv, pe fondul presiunii fiscale, potrivit Asociației Berarii României, care speră la o revigorare a consumului dacă va fi adoptat noul Cod Fiscal, documentul prevăzând reducerea accizei.

Potrivit sursei citate, scăderile au fost cauzate de creșterea accizei la bere cu 16% în 2013, continuată cu modificarea, în 2014, a cursului de schimb pentru calculul acesteia, determinând un avans al accizei cu 5 puncte procentuale.

În 2013, piața a scăzut cu peste 10%.

„După doi ani consecutivi de contracție accentuată a consumului având ca principală cauză presiunea fiscală, piața berii are nevoie de o gură de oxigen. (…) Sperăm într-o revigorare a consumului după reducerea accizei prevăzută în proiectul de Cod Fiscal, la minimul european. (…) Pe fondul contracției consumului, pierderile la bugetul de stat din TVA și alte taxe aferente producției de bere au depășit veniturile din acciză”, a declarat președintele Berarii României, Lucian Ghinea, care este și directorul general al Bergenbier.

Un român a consumat, în medie, anul trecut, 74 de litri de bere, în scădere de la 81 litri în 2013 sau față de maximul de 99 litri în 2008.

Contracția pieței de bere din 2014 a condus la o scădere cu 2 milioane de euro a bugetelor investite de berari, acestea totalizând 60 milioane de euro.

Din totalul consumatorilor, 53,1% (în scadere cu 0,1 puncte procentuale față de anul precedent) au preferat berea la PET, consumul de bere la sticlă a scăzut cu 0,5 puncte, la 25,8%, iar consumatorii de bere la doză au reprezentat 17,6% din piață, cu 0,5 puncte mai mult față de anul precedent. Berea la halba a acoperit 3,5% din piață, cu 0,1 puncte mai mult față de anul precedent.

Citește și