Membrii clubului aeronautic Luftsportclub Westerwald, din care Lubitz făcea parte din adolescență, spun că visul dintotdeauna al tânărului a fost să zboare, scrie The Guardian.
„Andreas a devenit membru al asociației și voia ca visul său de a zbura să se realizeze. A început la școala de planoare, apoi a devenit pilot”, se arată într-un anunț publicat pe site-ul clubului.
Vecinii spun că tânărul era un om liniștit și prietenos, care își urma „cu pasiune” visele. Cineva a declarat pentru ziarul Rhein Zeitung că Lubitz se păstra în formă practicând jogging-ul.
Investigatorii francezi au stabilit că zborul Germanwings Barcelona-Dusseldorf a fost prăbușit în mod deliberat, în Alpii francezi, de către Lubitz.
Concret, copilotul a rămas singur în cabină, după ce căpitanul de zbor a ieșit și nu a mai putut intra. Pe urmă, copilotul a început voluntar coborârea, cu ceea ce, în acest moment, pare să fi fost o intenție de a distruge aeronava. Pasagerii nu și-au dat seama de ce se întâmplă decât în ultimul moment, pentru că strigătele se aud cu câteva clipe înainte de impact, au explicat anchetatorii.
Anterior, un anchetator care se ocupă de accidentul aviatic produs marți în sudul Franței a declarat că înregistrările vocilor arată că un pilot a părăsit carlinga înainte ca avionul să piardă altitudine și nu a mai putut intra înapoi, relatează New York Times, în ediția electronică.
Copilotul avionului Germanwings era apt de zbor, deși întrerupsese cursurile o perioadă
Copilotul avionului Germanwings, suspectat de prăbușirea intenționată a aeronavei, întrerupsese pregătirea pentru obținerea licenței, dar era în totalitate apt de zbor, afirmă președintele companiei Lufthansa, Carsten Spohr, citat de CNN.
„Copilotul Andreas Lubitz era apt de zbor în totalitate, fără restricții”, a dat asigurări Carsten Spohr.
„Aptitudinile sale erau perfecte, nu existau semne de întrebare. Fusese testat din toate punctele de vedere”, a subliniat Spohr.
Andreas Lubitz, în vârstă de 28 de ani, începuse pregătirile pentru obținerea licenței de pilot comercial în 2008, timp în care a fost însoțitor de bord. „A întrerupt cursurile o perioadă, le-a reluat și a devenit copilot în anul 2013. A trecut toate examenele practice și medicale”, a subliniat președintele Lufthansa.