Cum estimează companiile românești că vor evolua cifrele de afaceri în 2015

Cum estimează companiile românești că vor evolua cifrele de afaceri în 2015
Publicat: 02/04/2015, 11:22

Astfel, 55% dintre companiile cu capital autohton se așteaptă la o creștere semnificativă a cifrei de afaceri în 2015, între +10% și +31%, comparativ cu doar 39% dintre companiile străine care au afirmat că previzionează o astfel de creștere. În schimb, aproape jumătate dintre companiile străine planifică o creștere moderată, între +1% și +10%, față de doar 37% dintre companiile românești, se arată în studiul „O nouă viziune a creșterii”.

Nicio companie românească inclusă în sondaj nu a previzionat scăderi ale cifrei de afaceri mai mari de -5%, în comparație cu 6% dintre companiile străine care se așteaptă la scăderi între -5% și -20%.

Cele mai optimiste companii românești privind creșterea în 2015 operează în industriile producătoare, domeniu în care toate companiile românești incluse în sondaj au declarat că se așteaptă la creștere în acest an. Comparativ, companiile străine cele mai optimiste operează în domeniul serviciilor.

Potrivit EY, această tendință a companiilor românești de a fi mai optimiste în privința creșterii se corelează însă și cu așteptări mai mari privind creșterea investițiilor. Astfel, 54% dintre companiile cu acționariat românesc estimează creșteri ale investițiilor de peste 10%, în timp ce doar 28% dintre cele străine cred că vor atinge acest ritm de creștere a investițiilor în 2015.

Tot companiile românești sunt cele care planifică cele mai mari creșteri salariale: 14% dintre acestea previzionează o creștere a salariilor între +10% și peste +20%, comparativ cu doar 2% dintre companiile străine care se așteaptă să vadă o creștere a salariilor între +10% și +20%, dar nu și peste acest interval. Mai mult decât atât, companiile românești sunt cele care planifică în proporție mai mare să creeze noi locuri de muncă: 30% dintre acestea se așteaptă ca numărul angajaților să crească semnificativ în 2015, între +10 și +31%, comparativ cu 16% dintre companiile străine care au astfel de așteptări.

Diferențe semnificative apar și în strategiile de vânzări. Spre exemplu, 53% dintre companiile străine consideră că unul dintre principalele avantaje ale competitorilor lor de pe piața românească este nivelul scăzut al costurilor, în timp ce doar 31% dintre companiile românești atribuie acest avantaj de cost competitorilor lor. În schimb, acestea din urmă intenționează în proporție foarte mare (71%) să își adapteze produsele existente la noi piețe geografice, pentru a-și crește vânzările, în timp ce doar 29% dintre companiile străine intenționează să abordeze această strategie pentru a impulsiona vânzările.

Companiile românești acordă o importanță mare inovației, pentru atingerea succesului – 70% dintre companiile românești consideră că inovația are o importanță mare și foarte mare în acest sens, comparativ cu 50% dintre companiile străine.

În timp ce companiile românești își măsoară succesul uitându-se la indicatori precum notorietatea brandului (67%), număr de angajați (57%), rezultate financiare (53%) sau satisfacția clienților (52%), companiile străine care operează în România se raportează în unanimitate la gradul de optimizare al proceselor, sau la vechimea pe piață (67%) și la cota de piață (49%).

Studiul „O nouă viziune a creșterii” are la bază răspunsurile a 202 executivi de top și analizează percepția acestora în privința perspectivelor mediului de afaceri din România în 2015, dintre care 53% provin din companii românești, iar 47% din companii străine . Executivii au răspuns chestionarului EY România în perioada 10 – 16 februarie 2015.

Urmărește Gândul.ro pe Google News și Google Showcase
„Greșeala incredibilă” pe care a făcut-o echipajul superiahtului lui Mike Lynch. „A fost o serie...
ŞOC! Fiica lui Năstase: 'Am fost preşul lui dintotdeauna, încă de când a vărsat vin...
Fostul vicepreședinte al Parlamentului Republicii Moldova i-a cerut lui Ion Țiriac să îi premieze și...
Avertismentul pensionarilor nemulțumiți de noile decizii: „Ne-au amăgit. Or să primească la vot ce merită”...
Roxana Dobre a tăcut cât a tăcut, dar nu a mai suportat și a spus...
FOTO Povestea lui Oleksandr Budko, soldatul căruia i-au fost amputate picioarele, dar care a devenit...
Acestor pensionari români li se va mări pensia cu 1.000 de lei, după recalcularea de...
Recunoști fetița din imagine? Acum are 39 ani și este adorată de sute de mii...
Afacerea deschisă de Vlad în Capitală: a început cu un spaţiu mic, iar după 6...
Descoperire șocantă la autopsia lui Filip, băiețelul mort la bazin
Tu ai văzut-o? Melania a dispărut misterios în timpul unei vacanțe în Turcia. Ce spune...
Pictorial de senzaţie cu cei mai obraznici 'iepuraşi' din România. Andreea Bălan, Anda Adam, Lavinia...
Ce reprezintă litera B la o mașină cu transmisie automată. Explicația fiecărui mod
Taxiurile fără şofer le iau pâinea de la gură taxiurilor clasice: apelare facilă şi preţuri...
Cel mai RAPID ÎNCĂRCĂTOR din lume! Încarcă ORICE TELEFON în mai puțin de...
Șoferii vor conduce însoțiți, deși au obținut permis auto. Se schimbă Codul Rutier în România
Secretele averii lui Alexandru Arșinel. Cum au fost împărțiți banii
VIDEO | Momentul frapant când o femeie sare gardul la zoo ca să mângâie un...
"Ultima misiune pentru Roberta". Ea este polițista de 21 de ani, ucisă de remorca unui...
Anamaria Prodan, depre cât de mult îi seamănă copiii. Ce anume îi spunea mama ei...
Ghinion după ghinion pentru Lino Golden! Artistul, implicat într-un nou accident: ”Cum am început eu...
BANCUL ZILEI. Bulă merge la o tipă acasă. Dormitorul era plin de jucării de pluș....
Aplicația Google Essentials, lansată pentru utilizatorii de Windows