Studiul include mașini de lux, SUV-uri, mașini economice, coupe-uri, mașini sport, compacte, sedanuri. Prăpastia între cele mai sigure și cele mai periculoase mașini este mare, pe de o parte existând modele cu zero morți la un milion de unități înmatriculate și pe de altă parte modele periculoase, cu 149 morți la un milion de unități înmatriculate.
Mașinile periculoase sunt de obicei mai ieftine decât cele de pe lista celor mai sigure, dar acest lucru nu reprezintă neapărat un criteriu. De fapt, cele mai periculoase mașini par a fi cele de clasă mică, dar nici SUV-urile nu îi feresc pe șoferi de accidente, din cauza designului lor rigid.
Kia Rio a fost cea mai periculoasă mașină din clasamentul IIHS, la nivelul lui 2011. Doar trei autoturisme au avut o rată a mortalității de peste 100 victime, printre care se numără și Hyundai Accent, construită pe aceeași platformă cu Rio și având același motor. Accent este singura mașină care se află în clasamentul celor mai nesigure mașini „de două ori”, în versiunea cu două și patru uși.
Cea mai ridicată rată a mortalității șoferilor la un milion de vehicule înmatriculate (2011 și modelele echivalente fabricate anterior, 2009-2012)
1. Kia Rio (4 uși, clasa supermini): 149 victime (în ciuda faptul că a obținut 5 stele la testele Euro NCAP)
2. Nissan Versa sedan (4 uși, clasa mică): 130 victime (3 stele)
3. Hyundai Accent (4 uși, clasa mini): 120 victime
4. Chevrolet Aveo (4 uși, clasa supermini): 99 victime (5 stele)
5. Hyundai Accent (2 uși, mini): 86 victime
6. Chevrolet Camaro coupe (clasa sport): 80 victime
7. Chevrolet Silverado 1500 Crew 4WD (pickup, clasa mare): 79 victime
8. Honda Civic (2 uși, clasa mică): 76 victime (5 stele)
9. Nissan Versa hatchback (4 uși, clasa mică): 71 victime
10. Ford Focus (4 uși, clasa mică): 70 victime (5 stele)