Apple Watch poate fi comandat online sau în magazinele Apple și în boutique-uri de lux din orașe ca Paris, Londra și Tokyo, cu programare prealabilă, pentru a evita înghesuiala, parte a strategiei companiei de a poziționa smartwatch-ul drept un accesoriu must-have.
Înainte de deschiderea magazinului Apple din Paris, circa 100 de persoane se așezaseră la coadă, iar angajații au aplaudat primii clienți, majoritatea cu vârste de sub 30 de ani.
„Am totul de la Apple, acum trebuie să iau și ceasul”, a spus Jeremy Dugue, de 19 ani, care a comandat un model din oțel inoxidabil la prețul de 1.149 de euro.
Prețul modelului Apple Watch sport pornește de la 349 de dolari, în timp ce versiunea de mijloc este disponibilă la 549 de dolari.
Ediția de lux a ceasurilor, cu aliaj din aur de 18 carate, are prețuri cuprinse între 10.000 de dolari și 17.000 de dolari.
În prima oră de plasare a comenzilor la Paris, mulți cumpărători au cerut modelul entry-level, cu brățară din plastic negru. Cererea mare va face ca unii cumpărători să aștepte cesurile 4-6 săptămâni.
Și la Sydney, magazinul Apple din cartierul financiar a fost aglomerat de cumpărătorii dornici să se uite la ceasuri, dar coada a fost de doar 20 de persoane, un număr modest comparativ cu alte lansări de produse importante ale companiei.
Pe baza interesului arătat de clienți în magazine, Apple anticipează ca cererea pentru ceasurile care permit verificarea email-urilor, ascultarea de muzică și efectuarea de apeluri telefonice, dacă smartwatch-ul este conectat cu un iPhone, să fie mai mare decât oferta de la lansare.
Estimările de vânzări pentru 2015 variază mult, astfel că Piper Jaffray anticipează 8 milioane de unități, în timp ce Global Securities Research 40 de milioane de unități.
Prin comparație, Apple a comercializat anul trecut aproape 200 de milioane de aparate iPhone.
Analiștii prognozează că vânzările de Apple Watch-uri vor fi mai mari decât cele ale ceasurilor Samsung, Sony și Fitbit, care au atras un inters modest.
Potrivit analiștilor de la Societe Generale, este probabil ca Apple Watch să reprezinte în acest an 55% din vânzările globale de smartwatch-uri.