Online-ul se îmbină în mod natural cu tradiția și pentru antreprenoarele Nicoleta Chirica și Olivia Sandu, fondatoarele afacerii axate pe producția și comercializarea de genți și, de puțin timp, și pantofi cu motive tradiționale Iutta. Întregul concept Iutta este axat pe tradițional: de la spațiul în care s-au lansat, Galeria Nouă, unde au reprodus atelierul de lucru cu ustensile de marochinărie, până la ședințele foto cu stuf realizate în Delta Văcărești.
După doi ani de la lansarea Iutta, pagina de Facebook a acesteia a adunat aproximativ 20.000 de like-uri, iar veniturile sunt proporționale cu acestea: cifra de afaceri a firmei în 2014 era de 10.000 de euro, ajungând la break even, și, potrivit Nicoletei Chirica, va genera la sfârșitul acestui an venituri de 50.000 de euro.
Tânăra în vârstă de 30 de ani a decis să schimbe total macazul și să renunțe la locul de muncă de tip „9 to 6″ în momentul când s-a „trezit făcând genți în sufragerie”. Nu avusese de gând să se dedice antreprenoriatului sau designului, deși provine dintr-o familie cu înclinații spre artă, în care tatăl era sculptor. A absolvit Facultatea de Cibernetică în 2007 și a început să lucreze încă din perioada studiilor în cadrul unei companii din industria telecomunicațiilor.
După șase ani de muncă în funcția de inginer tehnic, a început să participe cu produsele realizate la târguri. A observat că acestea au succes și a hotărât să meargă mai departe pe drumul antreprenoriatului. Un MBA și un studiu la o școală de design i-au consolidat pregătirea teoretică, iar apoi, în urma unei investiții de câteva mii de euro și ajutorului a două prietene, a început afacerea Iutta.
Citește articolul integral pe www.businessmagazin.ro.