Deși mall-ul avea cea mai mare suprafață de închiriat din lume (peste 460.000 de metri pătrați), iar în interior a fost construită o replică a Arcului de Triumf, acesta s-a confruntat de la început cu lipsa comercianților care să își deschidă magazine, ajungând în câțiva ani o ruină.
Centrul comercial, dotat cu un canal lung de doi kilometri pe care se găseau gondole și un montagne-russe, a primit chiar denumirea de „Mall-ul fantomă”, imaginile surprinse fiind dezolante.
Potrivit CNN, situația pare să se fi schimbat însă în ultima perioadă. Cel mai mare centru comercial din lume a devenit animat, spațiile de închiriat fiind acum din ce în ce mai ocupate.
„Este o mare schimbare. Este o modernizare. Acum venim aici cel puțin o dată pe lună”, a declarat David Carr, un profesor de engleză care locuiește în Dongguan.
Un manager din cadrul centrului comercial a declarat pentru CNN că există în plan organizarea unei ceremonii de redeschidere a mall-ului. „Toate renovările care se fac acum în mall sunt pentru deschiderea din luna mai. Ne așteptăm ca din acel moment întreaga suprafață de închiriat să fie ocupată, cu magazine și restaurante”, a declarat acesta.
Mallul a fost conceput și plătit de Alex Hu Guirong, un locuitor al orașului Dongguan care a adevenit milionar vânzând tăiței instant.
Centrul comercial a fost conceput cu șapte zone, fiecare dintre ele reprezentând un oraș, o țară sau o regiune: Amsterdam, Veneția, Paris, Roma, Egipt, California și Caraibe. Designerii complexului au călătorit în jurul lumii timp de doi ani pentru a se documenta referitor la locații și zone.