Nu mai puțin de patru inspectori de la Antifraudă au descins sâmbătă la o șaormerie aflată în Vama Veche. Legislația prevede că la orice control trebuie să fie prezenți minimum doi inspectori de la Antifraudă purtând uniformă și însemne distinctive.
Aproximativ 200 de inspectori antifraudă din toată țara au fost detașați la acest sfârșit de săptămână pe litoral ca să îi controleze pe proprietarii de hoteluri, restaurante și terase din toate stațiunile de pe litoral, de la Năvodari la Vama Veche.
Gândul a publicat o înregistrare video în care se observă reacția turiștilor din Vama Veche la vederea inspectorilor fiscali care au blocat mai multe străduțe din Vama Veche.
Apariția inspectorilor de la Antifraudă a produs reacții printre vamaioți, care i-au întâmpinat pe ofițerii de la Antifraudă cu huiduieli și cu scandări de galerie: „Vine controlul / Să-și ia omorul”, fiind pentru câteva secunde urarea de bun venit adresată inspectorilor de către turiști.
Purtătorul de cuvânt al Direcției Antifraudă spune că este vorba despre o problemă de percepție.
„Sunt doar câteva persoane care vociferează. O să vă spun că au fost persoane care ne-au transmis că se întâmplă în continuare încălcări ale legii. Vă pot spune că primim sesizări prin serviciul tel-verde, primim și petiții scrise. Deci, este doar o problemă de percepție, fiecare consideră cum crede sau dintr-un punct de vedere pe care subiectiv și-l asumă”, a fost reacția purtătorului de cuvânt al ANAF, Alexandru Cristea, după huiduielile de care au avut parte inspectorii antifraudă.
Misiunea ANAF a debutat joi, atunci când o fotografie ce suprindea pe autostradă o coloană impresionantă de mașini ale Direcției Antifraudă din cadrul ANAF a fost făcută publică pe o rețea de socializare.
Deja, reprezentanții Fiscului se laudă pe Facebook cu rezultatele controalelor de pe litoral.
„Efectul controalelor Directiei Antifrauda: localurile de pe litoral fiscalizeaza incasari zilnice de sute de mii de lei”, se arată într-o postare de sâmbătă pe contul de Facebook al ANAF. Tot aici, Serviciul de comunicare din ANAF dă și un exemplu. „Un club din Mamaia a înregistrat vânzări fiscalizate de peste 221.000 de lei într-o singura seară”, se arată în postare.
Recent ANAF a demarat o campanie de „conștientizare și educare fiscală” a contribuabililor difuzată simultan în presă scrisă, radio, TV și online. Paginademedia.ro a comentat că sloganul campaniei ANAF are un umor involuntar, în loc de „România funcționează cu taxele tale” putându-se înțelege, fără text, și ” România funcționează cu taxe….letale”. Campania, finanțată cu bani europeni, este parte a unui proiect în valoare de 1,6 milioane de euro.