„Am discutat și la nivel politic cu CEO-ul de la Qatar Airways, informându-l despre dorința noastră de a lista aeroportul București-Otopeni, de a restructura și a salva TAROM-ul”, a spus Ponta, aflat în Qatar, precizând că este o fază exploratorie și că a avut, la București, o discuție similară cu Turkish Airlines și va avea înrevederi pe această temă și cu reprezentanții companiilor aeriene Emirates și Etihad.
„Bucureștiul e unul dintre aeroporturile din regiune care s-a dezvoltat cel mai mult, dar care are nevoie în continuare de investiții, pentru că deja începe și își atinge limitele de infrastructură, ori pentru asta vreau să procedăm cât mai repede la o listare, care înseamnă capital privat care va rămâne în companie pentru a se extinde aeroportul, iar la pachet cu aeroportul, care înseamnă servicii pentru toate companiile care operează zboruri la București, căutăm un partener pentru Tarom. Iar partenerul, în acest moment, în lume, poate fi una din companiile din această regiune, deoarece companiile europene au propriile lor probleme și nu sunt dornice să investească în Tarom, din păcate”, a explicat Ponta.
El a precizat totodată că numărul curselor aeriene zilnice între București și Doha va fi suplimentat la două transporturi, față de o singură cursă în prezent, dar a arătat că a constatat încă o dată că autoritățile de la București nu știu să își promoveze propriile interese, România neavând la Doha nici măcar un atașat comercial și în domeniul muncii.
Premierul efectuează, în perioada 30 aprilie-5 mai, un turneu în țările arabe din Golf, având întâlniri în Arabia Saudită, Qatar, Kuweit și Emiratele Arabe Unite.
El s-a întâlnit, duminică, în Qatar, cu Șeicul Tamim Bin Hamad Al-Thani și cu Abdullah bin Nasser bin Khalifa Al Thani, primul-ministru al Statului Qatar.