Potrivit unui purtător de cuvânt al Ministerului francez al Apărării, Pierre Bayle, armata achiziționează 1.000 de camionete Ford în cadrul unui program vizând înlocuirea flotei de vehicule off-road. Autovehiculele de teren Peugeot P4 ale armatei au intrat în serviciu în 1983, a precizat el.
Bayle a adăugat că au fost luate în considerare și modelele Berlingo de la PSA Peugeot Citroen și Dacia Duster de la Renault. Dar Ford a primit comanda pentru primul lot de vehicule datorită capacității mari a modelului Ford Ranger, a afirmat purtătorul de cuvânt. Camioneta poate transporta cinci adulți și o încărcătură de o tonă, mai mult decât vehiculele franceze.
„Nu este vorba de America versus Franța”, a subliniat Bayle, în condițiile în care niciunul dintre cele trei modele nu este produs în cele două țări. Autovehiculul Ford Ranger este fabricat în Africa de Sud, Dacia Duster în România și Berlingo în Spania.
Maya Vautier, o purtătoare de cuvânt a Renault, a declarat că Ford nu i-a învins efectiv pe rivalii săi francezi, întrucât aceștia nu produc vehicule off-road atât de mari. Renault nu produce în prezent nicio camionetă, dar intenționeză să o facă în a doua jumătate a acestui an, a adăugat ea.
Programul de înlocuire a flotei de vehicule ale armatei franceze va continua în anii următori, iar autovehiculele franceze ar putea fi alese pentru alte roluri, a precizat Bayle.
Achizițiile de autovehicule și echipamente militare din străinătate au generat discuții de ambele părți ale Atlanticului de-a lungul timpului. În 2008, Pentagonul a ales compania aerospațială europeană EADS, care fabrică avioanele Airbus, și partenerul său american Northrop Grumman pentru un contract în vederea înlocuirii flotei americane de avioane de alimentare. Acest contract a generat proteste și un efort de lobby intens din partea Boeing. În final, compania americană a câștigat contractul în valoare de 35 de miliarde de dolari, după ce Pentagonul a revizuit acordul.