„Sistemul nu este blocat”, a spuspreședintele CNAS, Vasile Ciurchea, în timp ce mii de români se plângeau că stau ore în șir la cozi pentru a-și activa cardul de sănătate și pentru a putea beneficia de servicii medicale. Acum, și ministrul Sănătății, Nicolae Bănicioiu, neagă un blocaj în sistemul care activează cardurile de sănătate.
„Nu este un blocaj și nici nu a fost de la început. Doar în prima și a doua zi, când au fost mai multe accesări, s-a ajuns până la 15.000 de accesări pe secundă, ceea ce reprezintă un flux foarte mare probabil pentru că voiau să-și activeze cardul mai repede. Nu există pericolul blocării, au fost prevăzute și acele situații. Niciun pacient nu trebuia trimis acasă sau în altă parte. Tratamentele trebuiau acordate și sunt acordate”, a declarat Bănicioiu, la Parlament.
Mai mult, el a spus că azi, la casa de asigurări din București, au fost doar „câte zece persoane” și că lucrurile reintră în normal.
„Azi am văzut că nu au absolut deloc probleme în sistem la partea de funcționarea softului, ceea ce înseamnă că lucrurile au început să intre în normal.Judecând după situația de dimineață, spitalele au înțeles, la fel ca toți furnizorii de servicii medicale, și nu mai e nimeni trimis înapoi. Încercăm să limităm acest fenomen, li s-a explicat care sunt normele și prevederile contractelor pe care le au cu furnizorii de servicii medicale și cu casele de sănătate. Lucrurile intră în normal.Mare parte dintre medici și dintre furnizori și-au făcut datoria. Au fost situații izolate”, a adăugat el.
Întrebat ce ar trebui să facă un cetățean care nu și-a primit cardul de sănătate, ministrul Sănătății a explicat trebuie să-l ridice fie de la casa de asigurări de sănătate, fie de la medicul de familie.
Cardul de sănătate a devenit obligatoriu de la 1 mai, iar în primele zile ale săptămânii s-au format cozi interminabile la case de sănătate din toată țara. Cu toate acestea, Vasile Ciurchea, președintele CNAS, a precizat că sistemul nu este blocat, ci s-a confruntat doar cu o „întârziere de răspuns”.
„Fac un pel la cetățeni: să înțeleagă că este un proiect la nivel național, foarte mare, care are și problemele lui de început, ca orice sistem. Trebuie să ne acorde o înțelegere. Aceeași rugăminte o am și la furnizori”, a spus el.