Întrebat la Digi 24 dacă supraacciza pentru autostrăzi a fost un proiect bun sau unul eșuat , Ponta a răspuns :”Nu a fost un proiect bun, pentru că nu am reușit să deblocăm procedurile și să investim efectiv banii. Ne-a ajutat însă la un spațiu fiscal. Ca să poți începe o procedură, trebuia să arăți că ai banii, altfel Comisia Europeană și FMI spuneau foarte clar nu”.
El a asigurat că în acest an și anul viitor își va concentra „majoritatea energiilor” asupra proiectelor de infrastructură.
De la 1 aprilie 2014, a fost introdusă o acciză suplimentară pentru carburanți de 7 eurocenți pe litru, având ca efect creșterea cu 0,41 lei/litru a prețului la benzina cu plumb și fără plumb, motorină și petrolul folosit drept combustibil pentru motor (kerosen).
În urma protestelor transportatorilor, Guvernul a decis ca, pentru motorină, transportatorilor să le fie returnat, trimestrial, 4 cenți din acciza de 7 eurocenți, pe baza facturii de achiziționare a carburantului.
Acest sistem, prin care transportatorii primesc înapoi o parte din acciza introdusă din aprilie, va fi menținut timp de cinci ani, până la 31 martie 2019.
La momentul introducerii acestei accize, premierul Ponta afirma că banii astfel obținuți vor fi folosiți pentru lucrări de infrastructură rutieră.