Guvernanții încep să aibă păreri diferite în ceea ce privește acciza suplimentară la carburanți, introdusă la începutul anului 2013. Dacă premierul Ponta a afirmat că acesta nu a fost un proiect bun, ministrul Transporturilor, Ioan Rus, a declarat că nu a fost „o păcăleală” pentru români, după ce acestora li s-au promis autostrăzi în schimbul introducerii acestei suprataxări.
„Nu, nu”, a răspuns Ioan Rus când a fost întrebat dacă supraacciza a fost o păcăleală pentru români.
„Acciza la carburant nu este niciun fel de păcăleală, banii se află în bugetul CNADNR. Din nefericire, nu sunt atât de mulți pe cât am sperat. În bugetul CNADNR sunt bani de la bugetul statului”, a spus ministrul Transporturilor.
Rus a continuat. „S-au dus toți banii din supraacciză”.
„Da, s-au dus, toți. Putem considera că s-au dus, bugetul CNADNR este mult mai mare decât cel din acciză”, a subliniat ministrul Transporturilor.
Ioan Rus a avut un mesaj și pentru șeful CNADNR, care recent a declarat că îi este rușine că este șeful acestei instituții după ce a văzut cum a fost modernizat un drum.
„Da, deci l-a cuprins rușinea față de cum arată un drum județean are două variante: fie în situația asta rușinoasă să se apuce să modernizeze și să fie mult mai harnic, fie să își găsească un alt loc de muncă”, i-a trasmis Rus șefului CNADNR.
Întrebat dacă îi este rușine că este ministrul Transporturilor, Rus a replicat: „mie nu”.
Ce le-a spus Rus deputaților
În fața Comisiei de Transport din Camera Deputaților, Ioan Rus a încercat să explice necesitatea Masterplanului pe transport: „avem o gaură mare în infrastructură”.
Potrivit acestuia, a existat o întârziere de două luni în discuțiile cu Comisia Europeană din cauza scandalului de corupție în care a fost implicat fostul ministru al Finanțelor, Darius Vâlcov.
El a precizat că s-a suplimentat suma pusă la bătaie de partea română până la șapte miliarde de euro pentru acest masterplan.
Ioan Rus a declarat că se va construe și linia de metrou Gara de Nord – Otopeni.
În privința autostrăzii Sibiu – Pitești, ministrul a vorbit de contestarea permanentă a studiului de fezabilitate ceea ce blochează lucrările.
Ministrul Transporturilor a ținut să sublinieze că Master Planul a fost făcut pe baze științifice, deși până acum s-au negociat tronsoanele pe principiul „care e mai tare în parcare”.
El le-a reproșat deputaților că au adus presa la discuții.
„Ați adus presă poate facem un scandal aici”, le-a spus Rus deputaților.
Concluzia finală trasă de ministru: suntem într-o întârziere enormă în ceea ce privește infrastructura în România