În primele patru luni ale anului 2014 în România au fost înmatriculate 18.277 de autoturisme noi.
În luna martie, înregistrările de mașini noi au urcat în România cu 11,2%, de la 4.932 de unități în urmă cu un an la 5.482 de autoturisme, potrivit datelor publicate marți de Asociația Constructorilor Europeni de Automobile (ACEA).
Piața auto europeană a avansat cu 8,2% în intervalul ianuarie-aprilie, la 4.695.058 de autoturisme. Toate marile piețe au înregistrat creșteri, contribuind la evoluția pozitivă a pieței. Astfel, Spania a consemnat un avans de 23,9% al înmatriculărilor, Italia de 16,2%, Marea Britanie și Germania de 6,4%, iar Franța de 5,6%. Cel mai mare declin al înmatriculărilor a avut loc în Austria, de 5,3%.
În aprilie, înmatriculările la nivelul Europei au crescut cu 6,9%, la 1.166.482.
Înmatriculările de autoturisme Dacia la nivelul UE au crescut cu cu 7,6% în perioada analizată, la 133.718 unități, conferind mărcii românești o cotă de 2,8%, în scădere de la 2,9% la sfârșitul primului trimestru.
În luna aprilie, vânzările Dacia în Uniunea Europeană au avansat cu 14,5%, de la 33.447 unități în urmă cu un an la 38.288 de unități, iar cota de piață a urcat cu 0,2 puncte procentuale, la 3,3%.
Vânzările de mașini noi ale grupului Renault, al treilea producător la nivel european și care deține și marca Dacia, au avansat cu 11,4% în primele patru luni, la 459.185 unități, iar cota de piață s-a mărit cu 0,3 puncte, la 9,8%.
În aprilie, înmatriculările Renault au crescut cu 14,9%, la 124.195 unități, conferind grupului o cotă de piață de 10,6%, față de 9,9% în urmă cu un an.
Înmatriculările celui mai mare producător european, grupul Volkswagen, au crescut cu 8,3% în perioada ianuarie-aprilie, la 1.161,108, iar cota de piață s-a menținut la 24,7%.