Modernizarea Gării Arad a întârziat deja cu un an. În ce stadiu este proiectul de peste 300 de milioane de lei

Modernizarea Gării Arad a întârziat deja cu un an. În ce stadiu este proiectul de peste 300 de milioane de lei

Modernizarea Gării Arad a început în aprilie 2012 și face parte din proiectul de reabilitare a liniei de cale ferată cuprinsă între frontiera cu Ungaria (Curtici) și Simeria, tronson care face parte din coridorul feroviar pan-european.

Valoarea lucrărilor doar pe tronsonul Frontieră (Curtici) – Arad – Kilometrul 614, în lungime de 41 de kilometri (din care face parte și Gara Arad), este de 1,38 de miliarde de lei, iar termenul de finalizare era iunie 2014.

Din suma totală, investiția pentru Gara Arad depășește 334 de milioane de lei.

Segmentul feroviar cuprins între Kilometrul 614 (aflat între stațiile Glogovăț și Ghioroc) și Simeria este în curs de licitare, conform reprezentanților CFR Infrastructură, contactați de corespondentul MEDIAFAX.

Din valoarea de 1,38 miliarde de lei a lucrărilor derulate în prezent în județul Arad, aproape 702 milioane de lei reprezintă fonduri europene nerambursabile, iar diferența este acoperită de bugetul de stat.

Proiectul cuprinde modernizarea unor stații, între care Gara Arad, care ar urma să devină una dintre cele mai moderne din Europa de Est, conform autorităților. O pasarelă supraterană pentru călători a fost construită și face legătura între peroane și clădirea istorică a gării. Astfel, vor fi închise pasajele subterane, imediat ce lucrările vor fi finalizate.

Pasarela va avea lifturi, scări rulante, dar și magazine sau alte tipuri de facilități pentru călători.

Tot în gară a fost construită o clădire pentru mentenanță, care va cuprinde ateliere tehnologice, laboratoare, birouri, arhive și magazii.

De asemenea, au fost refăcute peroanele și modernizat un centru de management al traficului feroviar.

La un an de la termenul limită pentru finalizarea investițiilor, gara arădeană este încă în șantier, iar reprezentanții CFR Infrastructură au răspuns, la solicitarea corespondentului MEDIAFAX, că nu se poate preciza termenul de finalizare a lucrărilor.

Conform sursei citate, până în prezent s-au executat lucrări în proporție de 98%, care cuprind reabilitarea infrastructurii, a podețelor, peroanelor, pasarelelor și a clădirii gării.

„În momentul acesta ne aflăm în etapa de pregătire a testelor pentru sistemul de semnalizare, respectiv sistemul ERTMS nivel 2, standardul european care se implementează în premieră în România. Odată cu implementarea și funcționarea sistemului, vor deveni funcționale atât Stația CF Arad, precum și Centrul de Management al Traficului. Conform graficului actual, operațiunile de testare vor începe în semenstrul II, urmând ca până la sfârșitul anului sistemul ERTMS 2 să fie operațional”, se arată în răspunsul transmis de CFR Infrastructură.

Referitor la cauzele acestor întârzieri, sursa citată arată că „nivelul ridicat al pânzei de apă freatică” a cauzat probleme pe șantier, dar menționează și „complexitatea” lucrărilor necesare implementări sistemului de semnalizare ERTMS nivel 2.

„În prezent nu putem estima întârzierile înregistrate pentru întregul proiect Frontieră – Curtici- Simeria, deoarece anumite tronsoane se află deocamdată în etapa de licitație”, mai precizează CFR Infrastructură.

Lucrările sunt realizate de către asocierea de firme Alstom Transport S.A – Swietelsky Bau Gesell Sachaft m.b.H – Astaldi S.p.A – Euro Construct Trading”98 S.R.L – Dafora S.A., însă reprezentanții CFR Infrastructură afirmă că „penalitățile se pot calcula după emiterea certificatului de recepție a lucrărilor”.

Clădirea Gării Arad a fost construită în 1910, după planurile arhitectului arădean Ludovic Szantay. Este a treia clădire, pentru că primul tren a circulat în oraș în 25 octombrie 1858, anul deschiderii liniei Lokoshaza-Curtici-Arad.

Dacă duminică ar fi alegeri, tu cu cine ai vota?

Vezi rezultate

Loading ... Loading ...
Urmărește Gândul.ro pe Google News și Google Showcase
Finală Elena Lasconi - Călin Georgescu, la prezidențiale? Ce arată datele acum despre Ciolacu
Ea este soția lui Călin Georgescu! Cristela are propriile afaceri și face bani într-un domeniu...
FOTO. Jaqueline Cristian, imagini fabuloase în costum de baie
Cum a ajuns Ion Iliescu primul președinte al României democrate. Istoria marcată de minciuni, proteste...
Ce se întâmplase cu Gabriel Cotabiță în ultimele luni! Declarațiile făcute de soția lui cu...
Cum a funcționat rețeaua uriașă și sofisticată construită pe Tik Tok pentru Călin Georgescu, pe...
George Simion susține că a intrat în turul 2 și acuză „manipularea prin sondaje toxice”....
Diaspora răstoarnă TOT ce se știa! Marcel Ciolacu nu există în rezultatele de peste graniță
Cum arată ACUM cea care în trecut era votată „cea mai sexy femeie din lume”!...
Rezultate parţiale alegeri prezidenţiale. Elena Lasconi a trecut în faţa lui Marcel Ciolacu, care a...
Șoșoacă despre Călin Georgescu: E un...
Un polițist, care urma să asigure paza la o secție de votare, a fost găsit...
De ce boală secretă suferea Gabriel Cotabiță! Acum s-a aflat de ce transpira excesiv. Artistul...
Cod Rutier 2024: Care e distanța regulamentară între mașinile parcate?
Referendum local în Capitală. Rezultat: Referedumul a trecut pragul şi varinta DA are peste 50%....
ADEVĂRUL despre România în Al Doilea Război. „Am avut norocul să...”
Cristian Cioacă nu mai scapă. Decizia luată după moartea Elodiei Ghinescu
Ce vrea să facă Sorin Brotnei cu premiul Asia Express. Are planuri mari
Cum a apărut Ilinca Simion la o secție de votare din București. George Simion a...
Călin Georgescu, prima reacție după exit poll-urile de la închiderea urnelor: „Poporul român a ales...
Oana Roman, mesaj trist despre moartea prietenilor ei, Gabriel Cotabiță și Marius Bațu. „Bucurați-vă, fraților,...
Fosta iubită a lui Liam Payne, devastată când a văzut imaginile în care artistul era...
BANCUL ZILEI. BULĂ: – Nevasta mea s-a îmbrăcat în polițistă și mi-a spus..
Ar putea creaturile microscopice ale oceanelor să ne arată secretele biologiei umane?