Două autostrăzi – Orăștie-Sibiu și Sebeș -Turda – o porțiune din linia de cale ferată Brașov-Simeria, magistrala 5 de metrou Drumul Taberei-Universitate, un segment din linia de cale ferată Frontiera-Curtici-Simeria și asfaltarea unor drumuri naționale sunt principalele proiecte pentru care Guvernul Ponta a alocat bani anul trecut.
În total, proiectele menționate au primit de la buget 2,77 miliarde de lei în cursul anului trecut.
Investițiile publice au scăzut în ultimii ani, anul trecut România având un nivel al investițiilor publice la minimul ultimilor 7 ani, potrivit șefului Consiliului Fiscal, Ionuț Dumitru.
Principalele obiective de investiții pentru care s-au efectuat plăți în anul 2014 sunt:
– Proiect reabilitare drumuri naționale Etapa a VI-a (1112 km) – 589,2 milioane lei;
– Reabilitarea liniei de c.f. Brașov-Simeria, componentă a coridorului IV paneuropean, pentru circulația trenurilor cu viteză maximă de 160 km/h, secțiunea Coșlariu-Sighișoara – 554 milioane lei;
– Autostrada Orăștie -Sibiu, 471,6 milioane lei;
– Autostrada Sebeș-Turda, 439,8 milioane lei;
– Magistrala V – Metrou-Etapa I Drumul Taberei-Universitate, 367,1 milioane lei;
– Reabilitarea liniei C.F. Frontiera – Curtici – Simeria, parte componentă a coridorului IV paneuropean pentru circulația trenurilor cu viteză maximă de 160 km/h, secțiunea: Frontiera-Curtici – Arad – km 614 (tronsonul 1), 356,7 milioane lei.
Informațiile apar în execuția bugetară finală pe 2014.
Autostrada Orăștie-Sibiu este deschisă circulației. Loturile 1, 2 și 4 au fost deschise traficului în decembrie 2013. Lotul 3 din autostrada Orăștie-Sibiu a fost inaugurat anul trecut, în noiembrie, chiar înainte de alegerile prezidențiale, dar la scurt timp au apărut crăpături în asfalt.
Pe autostrada Sebeș-Turda lucrările sunt abia la început. Pe primele două loturi lucrările sunt executate în proporție de 4-5%, pe lotul 3 – în proporție de 16%, potrivit hotnews.ro. Cele mai avansate sunt lucrările pe lotul 4, unde s-a executat o treime din totalul lucrărilor. Pe întreaga lungime a autostrăzii Sebeș-Turda se va putea circula din toamna anului 2016.
Magistrala 5 de metrou Drumul Taberei – Universitate are ca termen de punere în funcțiune sfârșitul anului 2016. În prezent se lucrează la tuneluri.
Reabilitarea tronsonului de cale ferată Coșlariu-Sighișoara are o valoare totală de circa 4,98 de miliarde de lei, echivalentul a 1,1 miliarde de euro. Tronsonul are 89,5 kilometri și face parte din linia de cale ferată Brașov – Simeria. Pe aici trenurile de călători ar trebui să atingă o viteză maximă de 160 de kilometri pe oră.
Tronsonul de cale ferată Frontieră -Curtici – Arad este realizat în proporție de peste 85%. Tronsonul ar urma să fie gata acest an. Investiția se ridică la 1,3 miliarde de lei.