„România are nevoie să găsească noi piețe de desfacere pentru noi. În primul rând, este o provocare pentru noi să recâștigăm piața internă, în primul rând, dar, odată cu relansarea consumului, creșterea puterii de cumpărare, avem nevoie și de extinderea piețelor. O astfel de Agenție ar putea fi o măsură în sprijinul producătorilor românilor și a produselor românești”, a afirmat Constantin, citat într-un comunicat al ministerului.
Noua entitate va activa pe structura unui parteneriat public-privat.
„Este adevărat că în acest moment legea PPP nu funcționează chiar așa cum ne-am dori, dar am încredere că în perioada următoare vom reuși să venim cu acele modificări legislative care să o facă operațională”, a mai spus Constantin.
Strategia pentru dezvoltarea sectorului agroalimentar pe termen mediu și lung prevede că până în 2030 ponderea exporturilor de produse procesate, cu valoare adăugată mare, să ajungă la 80% din total, după deschiderea de noi piețe pentru produsele agroalimentare românești.