Înființată în 1997 și parte a grupului de media Central European Media Enterprises (CME) din 2009, MediaPro Music (MPM) este unul dintre cei mai importanți jucători independenți din industria muzicală românească. MediaPro Music reprezintă artiști aparținând diverselor genuri muzicale, între care se numără nume importante, precum Loredana, Holograf, Andra, Vunk, Ștefan Bănică, Sore, Alina Eremia, Cargo, Angela Gheorghiu, Nicole Cherry, Lora și Ami, se mai spune în comunicatul remis MEDIAFAX, luni, de Universal Music România.
Conform sursei citate, odată cu achiziția MediaPro Music, a cărei cotă de piață o situează pe a treia poziție între casele de discuri independente din România, Universal Music își consolidează prezența pe piața muzicală românească.
MediaPro Music va continua să opereze ca label independent, parte a Universal Music Group, sub conducerea Danei Adam, director general, care va raporta direct către Ioana Feșnic, managing director al Universal Music România, se mai spune în comunicat.
„Suntem încântați de achiziția MPM și le urăm bun venit artiștilor și angajaților noii companii în familia Universal Music. Este una dintre cele mai importante etape în dezvoltarea companiei noastre, de la înființarea sa, în 2006. Prin intermediul achiziției unuia dintre cei mai semnificativi jucători de pe piața locală a ultimilor 17 ani, Universal Music Group dovedește încrederea sa în potențialul artistic local. Unii dintre cei mai reprezentativi artiști români vor fi acum parte a portofoliului nostru și suntem nerăbdători să lucrăm împreună. Universal Music România este devotată să păstreze și să dezvolte repertoriul MPM. Avem convingerea că expertiza noastră comună și catalogul local reprezentativ vor seta noi standarde pentru industria muzicală locală”, a declarat Ioana Feșnic, managing director al Universal Music România.
La rândul său, Dana Adam, general manager al MediaPro Music, a adăugat: „Suntem entuziaști să devenim parte a celei mai mari case de discuri din lume și încrezători că acest lucru va asigura o dezvoltare sustenabilă a portofoliului nostru de artiști. Pornim în această nouă etapă nerăbdători să ne unim forțele cu Universal Music România”.
Valoarea tranzacției prin care Central European Media Enterprises (CME) a cedat MediaPro Music către Universal Music Group nu a fost făcută publică.
Cedarea MediaPro Music către Universal Music Group este echivalentă cu ieșirea CME de pe piața muzicală din România.
Pe de altă parte, CME a cedat în ultima perioadă și alte active pe care le deținea pe piața din România. Astfel, compania de telecomunicații RCS&RDS a preluat toate licențele de radio deținute de CME în România, respectiv Pro FM, Info Pro, Pro Clasic, Music FM și Dance FM.
Nici valoarea acestei tranzacții nu a fost făcută publică, iar cedarea tuturor acestor licențelor de radio către RCS&RDS este echivalentă cu ieșirea CME de pe piața de radio din România.
CME este o companie de media și entertainment care operează pe șase piețe majore din Europa Centrală și de Est. În România, CME mai deține televiziunile Pro TV, Pro TV Internațional, Acasă, Acasă Gold, Pro Cinema, Sport.ro și MTV România, dar și serviciul de video on demand Voyo.
Universal Music Group (UMG) este lider de piață în industria muzicală la nivel global, fiind prezent în 77 de țări. Operațiunile sale includ Universal Music Publishing Group, liderul mondial al industriei de publishing muzical. Printre labelurile deținute de UMG se numără: A&M/Octone, Decca, Deutsche Grammophon, Disa, Emarcy, Fonovisa, Interscope Geffen A&M Records, Island Def Jam Music Group, Lost Highway Records, Machete Music, MCA Nashville, Mercury Nashville, Mercury Records, Polydor Records, Show Dog Universal Music, Universal Motown Republic Group, Universal Music Latino și Verve Music Group, alături de alte labeluri locale deținute sau distribuite prin intermediul subsidiarelor sale din întreaga lume.
Universal Music Group deține un complex catalog muzical, incluzând cei mai reprezentativi artiști ai ultimilor 100 de ani și operele lor. Universal Music Group este prezent pe piața românească prin intermediul subsidiarelor sale Universal Music România și Universal Music Publishing România.
Potrivit comunicatului, Universal Music România și-a câștigat poziția de lider de piață încă de la înființarea companiei în 2006. Pe lângă activitățile sale clasice de casă de discuri, de producție, distribuție și promovare de conținut muzical, Universal Music România este și o companie de marketing, implicată în dezvoltarea de strategie de brand, bazată pe asocierea cu industria de entertainment, prin realizarea unor parteneriate menite să crească achiziția și retenția clienților pentru diverși parteneri.
MediaPro Music a fost înființată în urmă cu 17 ani și deține un catalog local important, care include peste 3.000 de piese și un portofoliu de peste 50 de artiști locali, precum Loredana, Andra, Holograf, Vunk, Ștefan Bănică, Nicole Cherry, Lora, Ami.