În primele cinci luni ale anului 2014 în România au fost înmatriculate 24.278 de autoturisme noi.
În luna mai, înregistrările de mașini noi au scăzut în România cu 1,2%, de la 6.001 de unități în urmă cu un an la 5.927 de autoturisme, potrivit datelor publicate marți de Asociația Constructorilor Europeni de Automobile (ACEA).
Piața auto europeană a avansat cu 6,8% în intervalul ianuarie-mai, la 5.805.367 de autoturisme. Toate marile piețe au înregistrat creșteri, contribuind la evoluția pozitivă a pieței. Astfel, Spania a consemnat un avans de 21,7% al înmatriculărilor, Italia de 15,2%, Marea Britanie de 5,7% și Germania de 3,6%, iar Franța de 3,8%. Cel mai mare declin al înmatriculărilor, între piețele mari, a avut loc în Austria, de 4,6%.
În luna mai, înmatriculările la nivelul Europei au crescut cu 1,3%, la 1.109.893 autoturisme.
Înmatriculările de autoturisme Dacia la nivelul UE au crescut cu 7% în intervalul ianuarie-mai, la 165.933 unități, conferind mărcii românești o cotă de 2,9%.
În luna mai, vânzările Dacia în Uniunea Europeană au avansat cu 4,3%, de la 30.865 unități în urmă cu un an la 32.198 de unități, iar cota de piață a urcat cu 0,1 puncte procentuale, la 2,9%.
Vânzările de mașini noi ale grupului Renault, al treilea producător la nivel european și care deține și marca Dacia, au avansat cu 10,1% în primele cinci luni, la 565.636 unități, iar cota de piață s-a mărit cu 0,2 puncte, la 9,7%, comparativ cu intervalul similar din 2014.
În luna mai, înmatriculările Renault au crescut cu 4,8%, la 106.394 unități, conferind grupului o cotă de piață de 9,6%, față de 9,3% în urmă cu un an.
Înmatriculările celui mai mare producător european, grupul Volkswagen, au crescut cu 5,3% în perioada ianuarie-mai, la 1.444.346 autoturisme, iar cota de piață a scăzut la 24,9%, față de 25,3% în intervalul similar din 2014.