„Trebuie să continuăm cu înlocuirea mașinilor vechi. S-a discutat despre programul «Prima mașină», dar pentru aceasta trebuie să găsim soluții de creditare pentru persoanele fizice. Știm cu toții că, de la criza din 2008, oamenii au devenit reticenți în a-și lua credite privind bunurile durabile. Pentru ei trebuie să găsim soluții de prelungire a ratei de rambursare și de reducere a dobânzilor. Trebuie să-i convingem pe utilizatori că este mult mai bine să-și cumpere o mașină nouă, în loc de una veche, atât în ceea ce privește costul, cât și siguranța și impactul asupra mediului”, a spus Maure.
Oficialul Dacia a participat, alături de alți reprezentanți ai societăților comerciale franceze care activează în România, la o serie de întâlniri de afaceri cu potențiali investitori din Franța pe piața românească.
El a afirmat că și-ar dori ca 20% din producția de la Mioveni să fie vândută pe piața internă și doar 80% să meargă la export.
„Anul trecut am produs 338.593 de automobile. Vrem să stimulăm piața internă, care din păcate nu vinde. Piața auto din România ne-am dori să fie la 100.000-200.000 pe an. Am vrea ca 20% din producția de la Mioveni să fie vândută pe piața din România, asta ar însemna aproximativ 60.000 de mașini, dacă ne-am menține cota de 30%”, a completat Maure.
Șeful producătorului auto a precizat că o reducere a TVA cu cinci puncte procentuale, de la 24% la 19%, ar ajuta Dacia să-și mărească vânzările de pe piața internă.
„Un TVA de 24% se situează peste media europeană. Ne-ar ajuta dacă această taxă ar scădea. Acum trebuie să vedem care este capacitatea economiei naționale de a suporta această reducere din punct de vedere al echilibrului. Pe noi ne-ar ajuta să ne creștem aportul de vânzare pe piața internă”, a conchis Maure.
Conform Programului de stimulare a cumpărării de autoturisme noi, persoanele fizice pot achiziționa un autoturism nou prin contractarea de credite garantate de stat în procent de maxim 50%, costul finanțării având o marjă maximă de 3% peste indicele ROBOR la 6 luni (ROBOR 6M), iar durata de creditare este de cinci ani.
Pot beneficia de program persoanele care la data solicitării creditului au vârsta minimă de 18 ani și care nu au mai deținut în proprietate un autoturism nou, nu înregistreză restanțe la plata altor credite bancare și nu au obligații de plată restante la bugetul general consolidat.
Potențialii beneficiari trebuie să dispună de un avans de minimum 5% din prețul de achiziție al autoturismului, care va fi asigurat printr-o poliță de asigurare de tip CASCO, pe toată durata de valabilitate a garanției. Autoturismul acumpărat prin program trebuie să îndeplinească cel puțin cerințele minime ale standardului Euro 5, iar prețul de achiziție nu depășește 50.000 de lei , la care se adaugă TVA, după caz. Împrumuturile vor reprezenta maxim 95% din prețul de achiziție al mașinii cu TVA.
Finanțatorii înscriși în program sunt BCR, BRD, CEC Bank, Alpha Bank, ING Bank, RCI Leasing România IFN, Porsche Bank România, CREDITCOOP, IFN Comsig Leasing S.A., Mercedes-Benz Leasing IFN S.A., Banca Românească, Banca Transilvania și Intesa SanPaolo Bank.
Programul Prima Mașină are un plafon de 350 milioane lei pentru anul 2015, în vederea emiterii de garanții pentru achiziționarea de autoturisme noi.