Potrivit unui comunicat al CNADNR, traficul pe Podul de la Giurgiu, pe DN 5, la kilometrul 64+884, se desfășoară cu restricții, ca urmare a începerii lucrărilor de reabilitare a podului.
Astfel, circulația se desfășoară pe o singură bandă, alternativ, fiind în permanență supravegheată de Anteprenor pentru asigurarea condițiilor de siguranță.
„În această perioadă au loc lucrări de reabilitare, dupa 61 de ani, la Podul peste Dunăre de la Giurgiu, care a fost dat în folosință în 20 iunie 1954. Aceste lucrări constau în înlocuirea integrală a sistemului rutier (plăci betonate și straturi asfaltice), în vederea asigurării confortului și siguranței traficului rutier pe această porțiune de drum”, precizează reprezentanții CNADNR.
Pentru evitarea unor blocaje în trafic, șoferii sunt sfătuiți ca pentru a trece în Bulgaria să folosească punctele alternative de trecere a frontierei, respectiv Calafat (rutier), Bechet (trecere cu bacul), Zimnicea (trecere cu bacul), Călărași (trecere cu bacul), Negru Vodă (rutier), Vama Veche (rutier).
Conform CNADNR, contractul de reabilitare a podului a fost atribuit în luna octombrie 2014 Asocierii firmelor Collini Lavori S.p.A. și Tecnic Consulting Engineering, iar în luna noiembrie 2014 s-a dat ordinul de începere a lucrărilor. Contractul are o perioada de 16 luni, investiția fiind finanțată din Fondul European de Dezvoltare Regională prin POS-T 2007 – 2013. Din cele 16 luni, două luni reprezintă perioada de proiectare, care s-a încheiat la sfârșitul lunii ianuarie 2015. Lucrările de reabilitare urmează să fie finalizate în primul trimestru al anului 2016.
Podul de la Giurgiu, cunoscut și sub denumirea de „Podul Prieteniei”, este construit din oțel și leagă malul nordic românesc de malul sudic bulgăresc, respectiv orașele Giurgiu și Ruse.
Podul, care are o cale ferată simplă în partea inferioară și o șosea cu două benzi de circulație în partea superioară, a fost dat în exploatare în anul 1954.