CNA a monitorizat dacă principalele televiziuni centrale au respectat duratele legale ale inserțiilor de publicitate, în perioada martie – aprilie.
Potrivit informațiilor prezentate în ședința CNA de marți, Național TV și România TV au încălcat durata legală de publicitate cu aproximativ 5 minute fiecare, iar B1 TV, cu aproximativ 3 minute.
Potrivit articolului 35, alineatul 1 din Legea audiovizualului, „Proporția de spoturi publicitare televizate și spoturi de teleshopping dintr-un interval de o oră nu poate depăși 20%, respectiv 12 minute; în cazul televiziunii publice, durata acestora nu poate depăși 8 minute din timpul oricărei ore date”.
Având în vedere că depășirile nu sunt foarte mari, CNA a decis să transmită acestor televiziuni scrisori de avertizare, pentru ca în viitor să aibă mai mare grijă în respectarea duratei legale de publicitate.
Pe de altă parte, tot în ședința de marți, CNA a decis să transmită decizii de intrare în legalitate unui număr de șase posturi de radio (Radio Impuls, Radio 21, Radio Zu, Realitatea FM și Pro FM, toate emițând în Cluj, și Lider FM din Galați), care au difuzat în timpul zilei spoturi publicitare referitoare la jocuri de noroc, încălcând legislația audiovizualului, ce prevede că acest tip de publicitate poate fi făcută numai între orele 22.00 și 06.00.
Deciziile de intrare în legalitate echivalează cu faptul că acele spoturi publicitare nu vor mai putea fi difuzate dacă nu respectă legislația audiovizualului. Decizia a fost luată cu unanimitatea membrilor CNA prezenți la ședința de marți (Florin Gabrea, Lorand Turos, Monica Gubernat, Gabriel Tufeanu, Radu Herjeu, Dorina Rusu, Răsvan Popescu și Radu Călin Cristea).