Între brandurile incluse în acord se numără Sassoon Professional, Hugo Boss, Dolce&Gabbana, Max Factor și Covergirl.
„Vânzarea reprezintă un pas important spre concentrarea operațiunilor pe un portofoliu de 10 categorii și 65 de branduri care reflectă competențele de bază ale P&G”, a declarat președintele și directorul general al Procter&Gamble, AG Lafley.
Acțiunile P&G sunt în urcare cu 1% în tranzacțiile electronice premergătoare deschiderii burselor americane.
P&G estimează că va înregistra un câștig excepțional de 5-7 miliarde de dolari după finalizarea tranzacției, așteptată în a doua jumătate a anului 2016.
Grupul anticipează că profitul redus pe acțiune obținut din vânzarea brandurilor va fi compensat integral de efectul combinat al răscumpărării de titluri și al scăderii costurilor.
Potrivit P&G, după finalizarea vânzării va returna acționarilor până la 70 de miliarde de dolari, în perioada 2016-2019, prin plata de dividende și răscumpărări de titluri.
Acțiunile P&G au scăzut cu 11% în anul încheiat miercuri, în timp ce indicele Dow Jones a pierdut 1,7%.