Asociația Națională pentru Protecția Consumatorilor și Promovarea Programelor și Strategiilor din România (ANPCPPS) a făcut un studiu și un clasament după numărul de E-uri care apare pe etichetele câtorva din mărcile de ciocolată ce pot fi găsite pe rafturile magazinelor, scrie frunza-verde.ro.
Pe primul loc în clasament, cu opt E-uri, se află Novatini (cu cremă căpșuni și friscă) și Poiana (cu lapte și cremă cu aromă de vișine).
Primola Fresh Cherry, Primola Fresh Lemon, Novatini (cea cu caramel și cea cu vișine) și Heidi Grand Or Florentine conțin câte șapte E-uri.
Primola Fresh Mint, Novatini Cappuccino, Africana (cu cremă de capșune), Africana (cu cremă de rom) și Poiana (cu frișcă și căpșune) au în compoziție câte șase E-uri.
Câte 5 E-uri conțin Schogetten, Anidor (Croquant – lait and folie noisettes și amer), Primola (cu caramel sau cu căpșuni), Novatini (cu coniac și cu rom), Africana (cu cremă de banane) și Milka Raspberry Cream.
Africana (cu cremă de cappuccino), Poiana (varianta simplă, cea cu cremă de caramel și cea cu cremă de lichior), Amaretto, Dark Orange, Heidi Gourmette Heidi Cherry, Carrefour – Chocolat noir fără zahăr au câte patru E-uri.
Alte 37 de mărci de astfel de dulciuri au doar „un E”.
Există însă și ciocolată fără E-uri. Anidor Intense Noir cu 80% cacao, Anidor Charme Noir cu 70% cacao, Lindt (ciocolată albă cu migdale), Lindt (ciocolată amăruie cu migdale) și Lindt (lapte 44%, ciocolată amară 22% cu alune) nu au pe etichetă niciun E.
Nutriționiștii susțin că E-urile din ciocolată produc dezechilibre ale organismului mai ales pe termen lung.