Comisariatul Județean pentru Protecția Consumatorilor (CJPC) Timiș a înregistrat 45 de reclamații privind serviciile oferite de o agenție care vinde pachete turistice în Tenerife, potrivit ANPC.
Reclamanții, din toată țara, au încheiat online contracte cu agenția, valoarea fiecărui pachet fiind de aproximativ 2.000 de euro.
Ulterior, cei care au contractat pachete au fost informați că zborurile le sunt anulate și nu au mai putut contacta agenția de turism și, în unele cazuri, nici operatorul de zbor.
CJPC Timiș a transmis o invitație agenției prin care a fost solicitată dovada achitării charter-ului, aceasta neputând fi prezentată. Mai mult, agenția a solicitat companiei aeriene anularea a nouă dintre cele 15 zboruri contractate.
Dacă se face dovada achitării charter-ului către compania aeriană atunci reclamațiile vor fi redirecționate redirecționa către Centrul European al Consumatorilor ECC Net. În caz contrar, ele vor fi redirecționate către Inspectoratul de Poliție al Județului (IPJ) Timiș.
„ANPC a făcut demersuri solicitând informații edificatoare. Vrem să vedem a cui este vina, a operatorului din turism sau a companiei aeriene. Controlul este în plină desfășurare, iar după finalizare, în funcție de stabilirea vinovatului ne vom îndrepta ori către Poliție prin Serviciul de Investigare a Fraudelor, ori către Centrul European al Consumatorilor ECC Net. Sancțiunile vor fi maxime și întreprindem demersuri pentru a ajuta consumatorii fie de a-și face vacanța așa cum au plănuit, fie de a-și recupera banii”, spune președintele ANPC, Marius Alexandru Dunca.
ANPC îi sfătuiește pe consumatorii care contractează servicii turistice să verifice dacă agenția are poliță de asigurare în caz de insolvență, să consulte cu atenție contractul, în special datele legate de unitatea de cazare și categorisirea acesteia, detalii legate de mese, mijloace de transport, cuantum avans și alte termene de plata, să verifice oferta agenției, atât online, cât și în cataloage, și dacă aceasta corespunde cu realitatea.
Totodată consumatorii ar trebui să fie atenți în cazul unui preț suspect de mic.
Ei ar trebui să se asigure că agenția a întocmit toate documentele legate de achiziționarea unui serviciu (voucher-ul în cazul serviciilor turistice, biletul de transport în cazul serviciilor de transport, asigurare pentru pachetele de servicii turistice, factură, chitanță sau foaie de vărsământ de la bancă sau extras de cont) din care să rezulte că sunt beneficiarii serviciului respectiv.
În situația în care, la momentul achiziționării serviciilor, agenția nu își asumă responsabilitatea scrisă (asigurare storno, precontract) asupra imposibilității din partea consumatorului de a mai beneficia de serviciul respectiv (pentru un motiv personal întemeiat justificat în baza unui document), consumatorul se poate adresa printr-o reclamație scrisă în primul rând către agenția de turism de la care a achiziționat serviciul. Dacă problema nu se remediază se poate adresa ANPC sau CJPC.