Principalul acționar al șantierului naval Mangalia a cerut falimentul

Principalul acționar al șantierului naval Mangalia a cerut falimentul
Publicat: 24/07/2015, 14:40
Actualizat: 24/07/2015, 20:07

Korea Development Bank (KDB), care deține o participație de 31,46% la Daewoo Shipbuilding&Marine Engineering, consideră că lichidarea celor două divizii este inevitabilă, având în vedere pierderile operaționale ale grupului, de peste 3.000 de miliarde de woni (2,5 miliarde dolari), relatează portalul Korea IT Times.

Președintele grupului, Jung Seong-rip, a declarat anterior că Daewoo trebuie să restructureze toate subsidiarele care nu au legătură cu contrucția de nave.

KDB, principalul creditor al Daewoo, consideră însă că în restructurare trebuie inclus și șantierul naval din Mangalia.

„Daewoo Mangalia și DeWind sunt incapabile să funcționeze în continuare din cauza problemelor actuale ale grupului și trebuie lichidate. În procesul lichidării, incluzând injectarea de capital de lucru și actualizarea garanțiilor de împrumut, ar putea apărea o pierdere semnificativă”, a anunțat Korea Development Bank.

Un oficial al KDB a explicat că lucrurile vor fi mai clare după analizarea situației financiare.

„Chiar dacă lucrurile vor fi mai clare după analiza situației financiare, dacă să restructurăm diviziile din străinătate, se pare că lichidarea va fi singura soluție”, a spus oficialul.

Șantierul naval Daewoo-Mangalia Heavy Industries (DMHI), cel mai mare constructor de nave din România, controlat de grupul sud-coreean Daewoo și de statul român, a raportat pentru anul trecut pierderi record de 700 mil. lei, un nivel de aproape șapte ori mai mare față de 2013, arată datele de la Registrul Comerțului.

Daewoo-Mangalia Heavy Industries, o companie despre care fostul ministru al economiei Constantin Niță spunea în 2014 că are o importanță economică și socială esențială pentru România”, a avut anul trecut o cifră de afaceri de 914 milioane de lei, în scădere cu 23% față de 2013, în timp ce numărul de salariați s-a menținut la un nivel relativ constant, respectiv 2.600 de oameni, potrivit Ziarului Financiar.

Daewoo Shipbuilding & Marine Engineering deține din 1997 o participație de 50,99% la DMHI. Ceilalți acționari sunt Șantierul Naval 2 Mai Mangalia, aflat în propritatea Ministerului Economiei, cu o deținere de 48,99%, și trei investitori coreeni.

Pe lângă Daewoo Mangalia, grupul trebuie să rezolve și problema diviziei eoliene DeWind din Irving, Texas, care este nerentabilă.

Surse apropiate situației citate de Reuters anticipează că grupul va înregistra în trimestrul al doilea pierderi de peste 1.000 de miliarde de woni (862 milioane dolari).

Numele șantierului naval Daewoo Mangalia a apărut într-un caz de evaziune fiscală în care procurorii DIICOT Constanța au efectuat joi zeci de percheziții în șase județe și în București.

Potrivit DIICOT Constanța, 55 de percheziții domiciliare au fost făcute joi în județele Constanța, Tulcea, Galați, Brăila, Buzău, Botoșani și în municipiul București, la sediile unor societăți comerciale și la domiciliile unor persoane fizice, asociați sau administratori ai respectivelor societăți, într-o cauză penală vizând infracțiuni de constituire a unui grup infracțional organizat, evaziune fiscală și spălare de bani.

Din investigațiile desfășurate a reieșit că, în perioada 2012 – 2015, mai mulți cetățeni coreeni și români, prin intermediul unor societăți comerciale din România, deținute sau controlate de aceștia, au contractat diverse lucrări de la SC Daewoo Mangalia Heavy Industries SA, pe care apoi le-au subcontractat unor societăți-fantomă pentru a evita plata către bugetul consolidat al statului a TVA și a impozitului pe profit aferente lucrărilor realizate.

Urmărește Gândul.ro pe Google News și Google Showcase
Dezvăluiri scandaloase în cazul profesoarei de sport care și-a abuzat doi elevi. Cum i-a ademenit...
BAC 2024 | Avem subiectele care au picat la limba maghiară, la proba de azi...
FOTO. Face avere din imaginile cu ea dezbrăcată, iar acum a câștigat un concurs de...
Irina Columbeanu și Ramona Gabor l-au scos pe Irinel Columbeanu de la azil! Gestul emoționant...
O fetiță de 3 ani din Constanța a ajuns la spital după ce a mâncat...
Claudia Pătrășcanu, dezvăluiri despre vacanța cu Gabi Bădălău în Paris: 'Am fost cu iubirile mele!'...
S-a pozat în costum de baie, dar toți au CRITICAT-O că s-a îngrășat mult! Mesajul...
Reacţia unui britanic care a călătorit cu 9 lire la clasa I cu CFR: "O...
Imaginile durerii de la înmormântarea familiei din Suceava, ucisă de un șofer de TIR
Pensiile românilor, micșorate înainte de recalcularea din septembrie! Din ce cauză au primit unii pensionari...
Cod roşu de senzualitate! Vedetele au făcut spectacol în public pe plajele din România
Publicație britanică, despre Dacia Duster: Nu e mastodont electric de 400 CP...
Ameninţări şi violenţe în Franţa înaintea alegerilor
Această INVENȚIE de acum 40.000 de ani a SCHIMBAT ISTORIA MODEI pentru totdeauna!
România a depășit Ungaria. Umilință supremă pentru unguri
Teo Trandafir, topită după Valeriu Gheorghiță. Monica Bîrlădeanu a aflat de la televizor
Un bărbat a vrut să mănânce o conservă de ton, dar când a deschis-o a...
Perle la BAC 2024. Ireal ce au putut scrie: „Noi nu am studiat nuvela. Pe...
Laurențiu Reghecampf, despre boala cumplită cu care mama lui s-a confruntat. Ce spune antrenorul despre...
Anca Țurcașiu a ajuns de urgență la spital. Artista, despre problemele cu care se confruntă
BANCUL ZILEI. Bulă la ora de Anatomie. Profesoara: – Bulă, ce este coloana vertebrală?
Daniel Baldwin, scandalagiul familiei
×