137 de șoferi sunt angajați, în total, în cadrul serviciilor Camerei Deputaților, dintre care 119 sunt cu contract individual de muncă și câștigă între 1.295 de lei și 1.625 de lei, iar 18 sunt angajați în baza unei convenții civile, având un salariu net de 775 de lei.
Potrivit răspunsului dat de Camera Deputaților, la solicitarea gândul, în cadrul birourilor parlamentare mai sunt angajați încă 109 șoferi – 35 cu contract de muncă, 74 cu convenție civilă. Practic, potrivit acelorași informații, doar 104 de deputați și-au angajat șoferi. Astfel, șoferii colaboratori lucrează maximum 168 ore/lună, adică aproximativ 8 ore/zi.
Comparând cu datele Institutului Național de Statistică, unde se arată că, în aprilie, salariul mediu net pe economie ajungea la 1.829 de lei, se poate observa că șoferul unui deputat nu ajunge nici măcar la acest prag.
La Senat, salariile sunt secrete. Cel puțin așa au răspuns reprezentanții forului superior la solicitarea gândul. La rândul lor însă, în cadrul Direcției Transporturi, au angajați 97 de șoferi. În cadrul birourilor parlamentare, figurează 47 de șoferi angajați cu contract de muncă sau convenție civilă pe perioadă determinată, susțin reprezentanții Senatului. În total, 144 de șoferi sunt la dispoziția senatorilor, având un program tot de 8 ore pe zi.
Întrebați de gândul câți șoferi au fost repartizați pentru instituțiile statului și ce salarii au, Serviciul de Protecție și Pază (SPP) a transmis că aceste informații sunt secrete de stat, deci nu intră sub incidența legii 544/2001.
Ce trebuie să facă un șofer pentru a se putea angaja la Parlament
În prezent, Camera Deputaților angajează 22 de șoferi, dintre care unul trebuie să știe să conducă inclusiv tractoare rutiere și agricole. Pentru aceste posturi, pe lângă permisul de conducere și recomandări de la locurile de muncă anterioare, doritorii trebuie să aibă minimum zece clase și permis de conducere de cel puțin un an. Ei vor fi nevoiți să susțină o probă scrisă, una orală și un practică.
Din acest motiv, pentru probele necesare, candidaților li se recomandă să învețe notițele tehnice și manualele service ale autoturismelor Dacia Duster, Dacia Logan, Mercedes Sprinter, autocisternelor Roman R10215 și al tractoarelor Goldoni.
În plus, viitorii șoferi ai Camerei Deputaților trebuie să fie la curent cu reglementările care țin de conducerea preventivă, de acordarea primului ajutor, dar și de protecția mediului.
Înscrierea la concurs trebuie făcută până pe 7 septembrie 2015, urmând ca pe 21 septembrie să fie susținută proba scrisă. Pe 24 septembrie va avea loc proba practică, iar ultima probă, cea orală, se va ține pe 1 octombrie. La proba scrisă, candidații vor avea de rezolvat o serie de chestionare de circulație rutieră, de mecanică, dar și întrebări din notițele tehnice ale tipurilor de mașini enumerată mai sus.