Italienii care au construit autostrada care „stă să o ia la vale”, băgați în „ședință tehnică” de CNADNR

Italienii care au construit autostrada care stă să o ia la vale, băgați în ședință tehnică de CNADNR
Publicat: 12/08/2015, 19:31

La doar opt luni de la inaugurare, pe cei 22 de kilometri ai tronsonului Cunța-Săliște, terasamentul a alunecat, o placă de beton s-a spart deja, iar țevile de scurgere sunt îndoite.

Autostrada este în garanție timp de 4 ani, astfel că lucrările de remediere vor fi executate pe riscul și cheltuiala constructorului italian, a precizat compania de autostrăzi.

„Până în prezent, Antreprenorul lucrării, compania Salini-Impregilo SpA, a informat că realizează o serie de expertize tehnice în zonele cu probleme. Până în momentul de față, CNADNR S.A., însă, nu a primit nicio informație oficială cu privire la investigațiile, testele și concluziile acestor expertize. La sfârșitul acestei săptamâni este programată, de comun acord, o ședință tehnică, în cadrul căreia se așteaptă ca Antreprenorul să prezinte aceste detalii pentru defectele din zona km 60+660 (conf. proiect), inclusiv soluția tehnică de remediere, dat fiind faptul că ședința a fost solicitată de către Antreprenor”, a anunțat CNADNR.

Compania de autostrăzi precizează că a contractat, în paralel cu constructorul, servicii de realizare a unor expertize tehnice care vor stabili cauzele degradărilor și care vor recomanda soluțiile tehnice pentru remedierea degradărilor apărute.

Între cauzele preliminare ale degradărilor constatate, compania de autostrăzi enumeră natura argiloasă a terenului, starea de consistență redusă, precum și nerespectarea la execuție a soluției proiectate. Toate acestea au provocat surpări și crăpături.

Compania estimează că „vor exista în continuare fisurări ale straturilor rutiere provenind din comportarea ansamblului rambleu/teren de fundare necesitând pe termen scurt monitorizarea acestora” și că „se consideră că este necesară aplicarea integrală și corectă a soluției proiectate”.

„Antreprenorul are responsabilitatea deplină pentru remedierea defectelor apărute atât în perioada de execuție a lucrărilor, cât și în perioada de garanție (4 ani). Astfel, lucrările de remediere vor fi executate pe riscul și cheltuiala Antreprenorului”, se arată într-un comunicat al CNADNR.

În cazul în care italienii de la Salini-Impregilo nu va remedia defecțiunile constatate, CNADNR va angaja și va plăti alt antreprenor care să execute lucrarea de remediere a defecțiunilor, urmând ca, ulterior, costurile aferente lucrărilor de remediere să fie recuperate de la Salini-Impregilo.

În plus, compania de autostrăzi va face demersurile pentru a recupera orice daune generate de întârzierile produse ca urmare a neîndeplinirii obligațiilor constructorului ce decurg din prevederile contractului.

În data de 14 noiembrie 2014, cu două zile înainte de turul doi al alegerilor, a avut loc deschiderea oficială a traficului pe tronsonul de autostradă Orăștie – Sibiu, lot 3. Valoarea de contract acceptată fiind de 604,79 milioane lei, fără TVA.

Fostul ministrul al Transporturilor, Alexandru Nazare, și reprezentanții unor organizații non-guvernamentale au atras atenția asupra pericolului de pe autostrada Sibiu – Orăștie, cerând oprirea traficului pentru a nu se ajunge la pierderea de vieți omenești.

„Această autostradă nu prezintă garanțiile necesare pentru siguranța circulației. Ne aflăm în fața unui risc iminent, inclusiv de pierderi de vieți omenești, și acest lucru trebuie să fie tratat corespunzător de Guvernul Ponta”, a declarat în urmă cu o lună fostul ministru al Transporturilor.

„Discutăm despre patru locuri în care corpul autostrăzii s-a deplasat. Au apărut pe acest tronson fisuri de zece centimetri care au fost doar estetic remediate și care prezintă niște riscuri importante. Există acte prin care constructorul informa CNADNR la acea dată că nu se poate inaugura autostrada în 2014, dar din păcate lipsa de răbdare a primului-ministru a dus la această situație în care toată autostrada se mișcă”, a declarat Nazare.

Dacă duminică ar fi alegeri, tu cu cine ai vota?

Vezi rezultate

Loading ... Loading ...
Urmărește Gândul.ro pe Google News și Google Showcase
Un instalator austriac a găsit o comoară de 2,3 milioane de euro într-o locuință
Bianca Drăguşanu s-a dezlănţuit și… Gabi Bădălău a spus totul, după scandal: ordin de protecție?!...
FOTO. Vedeta din filmele pentru adulți s-a cuplat cu un milionar controversat din fotbal
Rusia, repetiție pentru un posibil atac nuclear. Ce sistem american poate distruge rachetele intercontinentale ale...
Andreea Nechita, fiica unui cunoscut dezvoltator imobiliar din Iași, a murit subit la doar 22...
Un bărbat a sunat la 112 să anunțe că un hoț i-a intrat în casă....
Putin a anunțat că Rusia a lovit Ucraina cu o nouă rachetă, cu nume de...
Răsturnare de situație! Silviu Prigoană nu ar avea un testament. Cine ar fi primit toată...
Data la care intră pensiile pe card în decembrie 2024. Ce se întâmplă cu cei...
România, lovită de un al doilea val de ninsori, ploi şi viscol de joi seara....
De ce s-a spânzurat Iasmina la 14 ani. Vărul fetei a dezvăluit: "A fost pedepsită"....
Ce se întâmplă cu pensiile românilor după ce Guvernul a rămas fără fonduri! Cu ce...
Avem TESTAMENTUL lui Silviu Prigoană! Surpriză MAXIMĂ pentru Adriana Bahmuțeanu
Rovinieta NU se mai plătește înaintea efectuării călătoriei. Legea a intrat în vigoare
Cooperare între compania cehă CZ şi compania românească Transcarpat Sportours International. Puşca de asalt CZ...
Află aici ADEVĂRUL! De ce pare totul PLAT dacă Pământul e rotund?
Analiză. Locul din România în care se trăiește cel mai bine. Orașul din care toți...
Cod roșu de viscol în mai multe județe ale țării! În ce zone sunt așteptate...
"Tata, nu!" Ultima discuție pe care Igor Cuciuc a avut-o cu Andreea, chiar înainte de...
Șocul dimineții pentru Mădălin Ionescu! Câinele familiei a evadat din curte. Ce s-a întâmplat cu...
VIDEO Ce a surprins Igor Cuciuc la mormântul fiicei sale: "Puișorul nostru"
BANCUL ZILEI. Soacra către ginerele BULĂ: -Ce-o fi văzut fata mea la tine?
Mulți oameni suferă fără să știe de „ura față de mișcare”