Planul a fost prezentat Comisiei Europene într-un proiect de decret, la începutul acestei luni.
Decretul vine în completarea unei legi aprobate în octombrie anul trecut, care restricționează serviciul UberPOP și alte servicii de folosire în comun a mașinilor.
Legea interzice șoferilor privați să ofere servicii de transport prin intermediul softului de geolocalizare al Uber, care le permite să intre în contact cu pasagerii.
„Obiectivul înființării unui registru electronic care să arate disponibilitatea taximetriștilor este de modernizare a profesiei respective, pentru îmbunătățirea contactului între cerere și ofertă”, se arată în decret.
Franța este una dintre țările în care serviciile de taximetrie oferite online de compania americană Uber au fost primite cu ostilitate de șoferii tradiționali.
Șoferii de taxi din unele orașe franceze plătesc sume de ordinul sutelor de mii de euro pentru licențe de transport, al căror număr este limitat.
Uber Technologies a suspendat în iulie unul dintre principalele servicii ale companiei din Franța, Uberpop, destinat șoferilor fără licență de taximetrie, la o zi după ce doi directori ai companiei au fost puși sub acuzare pentru furnizarea unui serviciu ilegal.
Statul francez și Uber s-au reclamat reciproc la Comisia Europeană, care analizează cazul.
Uber Technologies desfășoară operațiuni în 57 de țări, compania fiind evaluată la 50 de miliarde de euro.