Sindicaliștii din Portul Constanța așteaptă salvarea de la președintele Iohannis

Sindicaliștii din Portul Constanța așteaptă salvarea de la președintele  Iohannis
Publicat: 24/08/2015, 17:20

Organizația Patronală Operatorul Portuar și Federația Națională a Sindicatelor Portuare (FNSP) au trimis, luni, o scrisoare deschisă președintelui Klaus Iohannis și Guvernului, în care arată că solicitarea de demitere a Consiliului de Administrație și a conducerii CN Administrația Porturilor Maritime (APM) SA vine „ca urmare a apariției în spațiul public a mai multor dovezi concrete privind managementul defectuos practicat de actuala conducere a companiei”, dovezi ce s-ar regăsi în concluziile unor rapoarte ale Corpului de Control al ministrului Transporturilor și ale unui raport al Curții de Conturi.

„Prin urmare, problemele grave sesizate de noi de-a lungul timpului (…) s-au confirmat în totalitate. Actualul Consiliu de Administrație, în conivență cu conducerea executivă, aplică în mod constant un management deficitar, încheind contracte păguboase pentru companie și încălcând în mod flagrant și continuu legea”, se arată în scrisoarea deschisă.

Semnatarii scrisorii mai spun că această „atitudine” se reflectă în mod direct asupra situației economice a CN APM SA. „Sunt cheltuite resurse financiare pe contracte nejustificate și amânate investiții absolut necesare pentru buna desfășurare a activității Portului Constanța, ceea ce generează un dezechilibru vădit între veniturile, cheltuielile și necesitățile reale ale companiei pentru a fi eficientă din punct de vedere economic”, se menționează în documentul citat.

Conform sursei citate, încă din anul 2013, reprezentanții Corpului de Control al ministrului Transporturilor, în urma realizării unei analize atente a activității CN APM SA, ar fi identificat anumite fapte pentru care există indicii concrete că actuala conducere a companiei ar fi săvârșit infracțiuni, „motiv pentru care raportul a fost transmis către Parchetul Tribunalului Constanța”.

Faptele sesizate se referă la derularea proiectului „Prelungirea digului de larg al Portului Constanța”, iar reprezentanții companiei sunt acuzați, între altele, că ar fi modificat și adăugat, în devafoarea CN APM SA, clauze contractuale obligatorii, după desemnarea câștigătorului procedurii de achiziție publică, acesta beneficiind de mărirea valorii contractului fără a fi respectate valorile legale.

„Astfel, reprezentanții Corpului de Control au concluzionat: având în vedere deciziile luate după stabilirea ofertelor câștigătoare, precum și condițiile dezavantajoase pentru companie în care au fost încheiate contractele, aspectele identificate constituie indicii de săvârșire a infracțiunii de abuz în serviciu contra intereselor publice”, se mai arată în scrisoarea deschisă.

Patronatul și sindicaliștii mai spun că, în anul 2014, Curtea de Conturi a făcut un control la Administrația Porturilor Maritime SA, ocazie cu care s-ar fi constatat, în principal, nerespectarea de către conducerea companiei a clauzelor contractului de concesiune încheiat între Ministerul Transporturilor și CN APM SA Constanța, având ca obiect concesionarea bunurilor proprietate publică și organizarea unor proceduri de licitație publică fără respectarea dispozițiilor legale în materie.

„Practic, neregulile constatate au vizat pe de o parte modalitatea greșită de «stabilire a redevenței pentru perioada august 2012 – decembrie 2013, prin includerea în baza de calcul a veniturilor din activitatea de pilotaj/remorcare și virarea sumei cuvenite bugetului de stat», iar pe de altă parte «nerespectarea procedurii de achiziție cu prilejul atribuirii contractului de lucrări, reparații și întreținere drumuri, platforme, pasaje și trotuare din porturile maritime aparținând CNAPM SA Constanța»”, se precizează în documentul citat.

Astfel, Curtea de Conturi ar fi concluzionat că, prin operațiuni economice frauduloase de neevidențiere a acestor venituri în veniturile brute/totale ale companiei, s-a ajuns la crearea unui prejudiciu în valoare de 3.684.078 de lei, prejudiciul realizat ca urmare a încălcării dispozițiilor unui contractde concesiune încheiat în 2008 și a mai multor acte normative în vigoare, dar și că atribuirea ilegală a unui contractde execuție de lucrări de reparații a avut drept consecință crearea unui prejudiciu în valoare de 1.071.558 de lei.

Totodată, și în acest an, Corpul de Control al Ministerului Transporturilor ar fi reținut o serie de abateri de la legalitate și regularitate săvârșite de către conducerea CN APM SA.

„Prin urmare, vă solicitam să constatați faptul că încălcarea flagrantă a legislației în vigoare de către Consiliul de Administrație al CN APM SA și de conducerea executivă este de notorietate. Săvârșirea faptelor penale în formă continuată devine o practică uzuală de exercitare a mandatelor de către toate persoanele vizate. Ne exprimăm stupefacția vizavi de atitudinea total nepotrivită de pasivitate a Ministerului Transporturilor, care, în calitate de acționar majoritar al CN APM SA, înțelege să nu ia nicio măsură legală pentru reglementarea situației create. (…) Vă solicităm ca, în temeiul atribuțiilor ce vă revin, să dispuneți în regim de urgență evaluarea reală a activității conducerii CN APM SA cu luarea în considerare a tuturor aspectelor sesizate de noi și de organele abilitate, cu consecința revocării întregului Consiliu de Administrație al CN APM SA și a conducerii executive, aceasta reprezentând singura modalitate de asigurare a legalității și de redresare a cadrului instituțional funcțional”, se menționează în încheierea scrisorii deschise pe care Organizația Patronală Operatorul Portuar și Federația Națională a Sindicatelor Portuare au trimis-o Guvernului și președintelui Iohannis.

O parte a patronatelor și sindicatelor din Portul Constanța cer, de mai multe luni, demiterea Consiliului de Administrație și conducerii executive a CN APMC, organizând în acest sens mai multe proteste în fața sediului companiei.

Dacă duminică ar fi alegeri, tu cu cine ai vota?

Vezi rezultate

Loading ... Loading ...
Urmărește Gândul.ro pe Google News și Google Showcase
Medvedev îl amenință pe Trump să nu intervină în războiul din Ucraina, dacă va câștiga...
Alex Bodi a INCENDIAT internetul cu o singură poză! Recunoști personajul notoriu și controversat din...
FOTO. Ce veste despre manechinul de 44 de ani care și-a părăsit soțul milionar pentru...
Negocieri secrete între Ucraina și Rusia, dezvăluite în presa Germană. La ce nu vrea să...
Se măresc alocațiile începând cu 1 ianuarie. Ministrul Muncii a anunțat cu cât se vor...
"Undă de șoc" înaintea alegerilor prezidențiale din SUA. Răsturnare de situație într-un stat considerat "sigur"...
Vin ninsorile în București. Și chiar mai repede decât ne așteptam, potrivit meteorologilor EaseWeather
Actrița Maria Dinulescu, transformată total! A părăsit România în pandemie și s-a apucat de afaceri...
Regele Felipe al Spaniei, împroşcat cu noroi şi huiduit în timpul vizitei sale în localităţile distruse...
Nuntă transformată în coșmar. Mireasa s-a trezit la petrecere cu fosta iubită a soțului și...
Explozia de pe autostrada A7 i-a luat viața unui muncitor! Mesajul postat de Sorin Grindeanu,...
Amante celebre din showbiz-ul românesc! Unele au ajuns în faţa altarului, altele au rămas doar...
Noul Volvo XC90 are prețuri oficiale în România. SUV-ul suedez bate competiția germană!
Rezultate alegerile prezidenţiale din Republica Moldova. Maia Sandu preia conducerea în faţa lui Alexandr Stoianoglo....
Minune a INGINERIEI! Cum a rezistat acest material atât de mult timp?
Cutremur în cazul Elodia. Dan Diaconescu a aflat adevărul după 17 ani: Se sperie și...
Câte zile libere mai au românii până la finalul anului. Sunt garantate de Guvern
S-a costumat în Barbie, cu formele la vedere, și mulți au confundat-o cu Bianca Drăgușanu....
Se spală rufe azi, 2 noiembrie 2024, de Moșii de Toamnă? Iată ce spun preoții...
De ce refuză să își urmeze pasiunea băiatul Oanei Ioniță? Ce spune aceasta despre perioada...
EXCLUSIV! Renumitul fotograf Viorel Belinschi din Moldova, dezamagit de atitudinea lui Culita Sterp: ”A ales...
BANCUL ZILEI. Medicul către Bubulina: – Fiica ta are o nevroză. I-aş recomanda multă distracţie!
Maghiarii vin să muncească în România, care nu mai este o ţară ieftină