Bulgaria iese astfel din Top 5 al celor mai vizitate țări de către români, după ce timp de mai mulți ani se afla în primele trei poziții în acest clasament.
„Cele mai vizitate destinații din acest an au fost: Grecia, Turcia, Spania, Italia și Portugalia. Anul acesta Grecia a fost pe un trend ascendent, devansând Turcia datorită faptului că este ceva mai ieftină și pentru că au fost pe piață mult mai multe chartere ca anul trecut. Oferta a fost diversificată și turiștii au putut alege dintr-o paleta mare de destinații în funcție de preferințe. Sezonul estival încă nu s-a încheiat, dar estimăm o creștere de 15% față de anul trecut”, a declarat pentru MEDIAFAX Alin Burcea, prim vicepreședinte al Asociației Naționale a Agențiilor de Turism din România (ANAT) și proprietarul agenției de turism Paralela 45.
Potrivit acestuia, litoralul românesc este pe creștere de 2-3 ani și o parte dintre turiști românii care în anii trecuți alegeau Grecia și Bulgaria ca destinație de vacanță s-au reorientat în ultimul timp către litoralul autohton.
„Explicatia ar fi infrastructura, hotelurile noi apărute, creșterea ușoară a serviciilor, sistemul all inclusive practicat de anumite hoteluri”, spune Burcea.
De asemenea, în anii trecuți Egiptul era o altă destinație de vacanță preferată de români. Acum însă, din cauza problemelor politice cu care se confruntă țara, numărul turiștilor a scăzut.
„În acest moment sunt 2 chartere pe piață spre Egipt, unul pe Hurghada și unul pe Sharm pentru perioada de toamnă- iarnă. Aceste zone sunt ferite de mișcările care au loc sporadic în Egipt, mișcări care de regulă se petrec în Cairo”, precizează Burcea.
În ceea ce privește situația din Grecia, el subliniază că până vara viitoare problemele se vor reglementa cu siguranță.
„Turismul în Grecia este un pilon important al economiei grecești și nu își vor permite să îi scadă calitatea, cu siguranță”, a adăugat Burcea.
De asemenea, acesta consideră că, dacă s-ar fi alocat mai mulți bani pentru promovarea României din punct de vedere turistic în străinătate, turismul putea contribui cu cel puțin 4% la Produsul Intern Brut, față de sub 1% în prezent.
Reprezentantul ANAT este de părere că România ar putea totuși atrage mai mulți turiști străini dacă ar exista programe focusate pe anumite zone ale țării.
„Mai mulți turiști am putea atrage prin promovare externă, asta este sigur (ca să nu mai vorbim despre infrastructură, care contează enorm). Ne-ar trebui niște programe focalizate pe anumite zone – Mănăstirile Moldovei, Delta, Maramureșul, turismul balnear, etc, obiective pe care să le promovăm pe piețele externe astfel încât turiștii să poată lua contact cu «universul românes». Astfel, la ce țară frumoasă avem, sigur aceștia vor reveni cu plăcere sau la rândul lor vor povesti prietenilor lor pe care îi vor face curioși să vadă aceasta țară”, a mai spus Burcea.