Filmul din anul 1911 prezintă mai mulți temerari care testează autoturismul Ford Model T în cele mai dure condiții, la o altitudine de 1.344 metri.
Aceștia înlătură turbăria din calea mașinii, lucru făcut și de Jeremy Clarkson în 2004, când prezentatorul tv a fost criticat pentru gestul său.
În filmul alb-negru din 1911, pilotul Henry Alexander din Edinburgh și echipa sa sunt prezentați în timpul unei expediții de o săptămână, desfășurată în luna mai.
Misiunea lor face parte dintr-o campanie publicitară a Ford, care dorește să dovedească durabilitatea Ford Model T, un autoturism cu motor de 20 de cai-putere, scrie Daily Mail.
Alexander, fiul primului dealer Ford din Scoția, conduce Model T prin zăpadă și râuri, fiind acompaniat de mai mulți bărbați.
Mașina rămâne blocată des pe terenul accidentat și este trasă cu ajutorul cailor. Înainte de începerea călătoriei, muncitorii au trudit șase săptămâni pentru a construi un drum din cherestea.
Asemănarea cu Top Gear este cu atât mai mare cu cât temerarii nu ezită să facă diverse cascadorii, pentru a impresiona. La un moment dat, ei dinamitează un obstacol, introducând dinamita în locaș cu ajutorul unui baston de mers.
Filmul cu o durată de cinci minute, găzduit de BFI, se încheie cu un moment victorios al lui Alexander, care se bucură de o primire de erou. „Producătorii reclamei au dorit să demonstreze că Ford Model T, primul autoturism construit pe o linie de asamblare, este mai potrivit pentru nevoile britanicilor, în comparație cu autoturismele realizate „la bucată”, a declarat un purtător de cuvânt al BFI. Filmul se numește „Motoring Over Ben Nevis” și este disponibil și online.
Germanii au inventat motorul tradițional, dar Henry Ford l-a popularizat. Ford a spus că a inventat o mașină pe benzină deoarece se plictisea la ferma sa din SUA. Model T a fost produs între 1908 și 1927 și a devenit prima mașină cu adevărat accesibilă pentru masele largi.
În total, au fost construite 15 milioane unități Ford Model T. Primul Model T era scump, costând 500 lire sterline. La începutul anilor 1920, când Ford producea milioane de mașini, prețul a scăzut la 125 lire sterline, echivalentul venitului mediu anual în Marea Britanie.
Ford a fost obsedat de ideea eficienței: liniile sale de producție au fost inspirate de cele din industria cărnii din Chicago. Ford T a devenit prima mașină produsă în masă din SUA.
Afirmația sa celebră, prin care îi anunța pe clienți că pot alege orice fel de culoare pentru mașina lor Ford T, cât timp „este neagră”, nu s-a referit la limitarea opțiunilor pentru consumatori, ci la reducerea costurilor.
Pe vremea lui Ford, mașinile proaspăt vopsite erau lăsate în soare, pentru a se usca. Vopseaua neagră se usca mai repede și astfel, operațiunea era mai ieftină. În 1914, un Model T putea fi construit în 93 de minute și piesele de schimb erau disponibile pentru șoferi printr-un catalog poștal, astfel încât aceștia să le poată monta singuri, în gospodărie.