Începând de luni, de la ora 8.00, traficul pe lotul 3 al autostrăzii Orăștie-Sibiu va fi întrerupt total. Cei 22 de kilometri inaugurați cu mare tam-tam cu două zile înaintea turului doi al alegerilor prezidențiale s-au „crăpat” în 10 luni de când au fost deschiși circulației. Autostrada Sibiu-Orăștie, care face parte din A1, are 82 de kilometri, degradarea fiind constatată la kilometrul 60+600, însă, precizează CNADNR, nu din cauza alunecării de teren, ci a unei tasări structurale cauzate de execuția necorespunzătoare a lucrărilor.
„Precizăm că instituirea acestei restricții este necesară în vederea remedierii degradărilor constatate la km 275+650 al autostrăzii (km 60+600 proiect). (…) Menționăm că, atât experții tehnici din partea Antreprenorului, cât și cei din partea Beneficiarului, au concluzionat faptul că apariția și evoluția defectului (crăpătura) de la km 275+650 nu s-a cauzat unui fenomen de alunecare a terenului, ci unei tasări structurale pricinuită de execuția necorespunzatoare a lucrărilor la corpul autostrăzii, în perioada 2012 – 2013″, se arată într-un comunicat al Companiei de Autostrăzi, care precizează că lucrările de reparații se vor face pe banii constructorului.
Neaga: „La 10 zile a apărut prima fisură. Vă dați seama că ne-am speriat toți”
Problemele la lotul 3 al autostrăzii Sibiu Orăștie au apărut încă de la inaugurare. Într-un interviu acordat gândul, șeful CNADNR Narcis Neaga a admis că apariția primelor fisuri, la 10 zile de la deschiderea lotului 3 al autostrăzii Orăștie-Sibiu, construită de italienii de la Salini Impregilo, i-a „speriat pe toți” și i-a luat prin surprindere, mai ales că „fisura a apărut unde nu ne așteptam”.
„La 10 zile a apărut prima fisură. Vă dați seama că ne-am speriat toți. Am zis că dacă din cauza alunecărilor, dacă, dacă… Nu vă spunem că problemele mari noi am crezut că sunt la debleul (săpătură – n.n.) acela mare, când au tăiat ei… Nu s-a întâmplat nimic acolo. Noi acolo ne-am temut, sincer. Fisura a apărut unde nu ne așteptam. Noi sincer acolo ne așteptam. Doamne, dacă se întâmplă să alunece terenul acolo! Toată iarna am avut mașini de intervenție puse acolo. Toată iarna am avut camere video. Să vedem dacă se întâmplă ceva. Ne-am temut, vă dați seama”, a declarat Narcis Neaga.
Își amintește cum, înainte de deschiderea circulației pe lotul 3 Orăștie-Sibiu – unde CNADNR nu a făcut și recepția lucrărilor – a organizat o ședință cu constructorul și experți.
„Când a fost gata totul, am avut o ședință. Am luat experții noștri și experții lor. >. Toată lumea zis că din punct de vedere tehnic nu va fi nici o problemă”, rememorează Neaga, care spune că expertizele ulterioare au arătat că problemele apărute pe autostrada Orăștie-Sibiu, lot 3, au fost cauzate de o nerespectare a proiectului de către constructor.
„Acolo ne-au explicat profesorii universitari că s-a creat un fenomen exact ca la canalul Dunăre-Marea Neagră. Acele forme de relief s-au stabilizat de la sine. Toată iarna am avut mașini de intervenție puse acolo. Toată iarna am avut camere video. Să vedem dacă se întâmplă ceva. Ne-am temut, vă dați seama. Și am zis: