Noul SUV al Toyota va fi lansat în Europa la sfârșitul lui 2016 sau la începutul anului 2017.
În timp ce alte companii au actualizat sau au extins gamele de SUV-uri și modele crossover în Europa, Toyota a restrâns gama pe acest segment, după ce a oprit vânzările vehiculului subcompact Urban Cruiser, în 2014.
Nissan a depășit Toyota, devenind cel mai bine vândut brand asiatic, în primele opt luni ale acestui an.
Susținute de noua generație a modelului Qashqai, vânzările Nissan au urcat pe piețele UE și EFTA cu 20%, la 373.692 de vehicule, în primele opt luni ale anului.
Vânzările brandului Toyota pe piața europeană au crescut cu 6%, la 372.035 de vehicule.
Directorul de vânzări și marketing al Toyota Europe, Karl Schlicht, a declarat că nu se așteaptă ca vânzările noului SUV să ajungă la nivelul celor ale Qashqai, cel mai bine vândut vehicul compact din regiune, dar va contribui la creșterea livrărilor în regiune.
„C-HR este apropiat de Qashqai ca mărime și aspect, dar nu este o copie. Țintim clienți diferiți”, a spus Schlicht.
Toyota a prezentat marți, la Frankfurt, conceptul CH-R, cu cinci uși, care este mai aproape de o mașină de producție decât conceptul cu trei uși prezentat de compania japoneză la salonul auto de la Paris, anul trecut.
Modelul CH-R destinat producției va debuta în martie, la salonul de la Geneva. Vehiculul va fi dotat cu tracțiune hibridă și cea mai recentă tehnologie a Toyota în domeniul siguranței.
C-HR este bazat pe noua platformă modulară TGNA a Toyota, folosită și la noua generație de automobile Prius.