Motorul are aceleași performanțe ca unul care funcționează pe bază de motorină, arată grupul Grampet, într-un comunicat.
Noul motor, dezvoltat la centrul de proiectare-cercetare-dezvoltare din cadrul Reloc – Electroputere VFU Craiova, este destinat locomotivei LDE 2100 CP, una dintre cele mai răspândite locomotive diesel din România, folosită atât la transportul de pasageri, cât și la cel de marfă. La Craiova, de-a lungul timpului, au fost produse peste 2.000 de astfel de locomotive.
„Locomotiva a trecut deja printr-o serie de teste și reglaje și au fost realizate și probe pe calea ferată pentru a vedea la lucru motorul, iar rezultatele de până acum oferă motive de încredere pentru Grampet Group. Testele vor continua în perioada următoare pentru a monitoriza comportamentul motorului și în condiții meteo mai dificile, urmând ca, la finalizarea tuturor probelor și verificărilor, soluția tehnică să fie implementată în masă”, se menționează în comunicat.
Reloc – Electroputere VFU Craiova, specializată în producția, modernizarea și repararea de locomotive, are 600 de angajați și face parte de trei ani din portofoliul Grampet, grup deținut de omul de afaceri Gruia Stoica.