Prima pagină » Știri » Anunțul RAR după scandalul Volkswagen din SUA

Anunțul RAR după scandalul Volkswagen din SUA

Anunțul RAR după scandalul Volkswagen din SUA
Anunțul RAR după scandalul Volkswagen din SUA

„În România, constructorul nu poate să zică că îndeplinește (standardele de noxe n.r.) pentru că trebuie să vină la autoritate să îi confirme că le îndeplinește. Dacă ar fi venit mașini din SUA acestea ar fi trebuit să facă testul dinamic la RAR, care este obligatoriu. Acolo se remăsoară mașina. Degeaba avea trecut în acte un nivel de noxe pentru că aici s-a remăsurat. La testul dinamic asta se face, se face măsurătoarea de noxe”, au precizat reprezentanții RAR.

Potrivit surselor citate, în SUA fiecare constructor își face propriile măsurători.

„Acolo este self-certification. Fiecare constructor își face el, știe ce standarde trebuie să îndeplinească. Producătorul zice că le îndeplinește că își face singur măsurătorile și când apare un control de la stat atunci se dovedește dacă sunt sau nu reale”, au arătat sursele citate.

În primele opt luni ale anului în curs, înmatriculările de autoturisme noi și second-hand marca Volkswagen au ajuns la 49.486. Din acestea, 4.675 au fost mașini noi, în creștere cu 16% față de perioada similară din 2014, iar 44.811 unități au fost second-hand, potrivit statisticii Direcției Regim Permise de Conducere și Înmatriculare a Vehiculelor /DRPCIV/.

Volkswagen, cel mai mare producător auto din lume, este acuzat că ar fi manipulat rezultatele testelor autorităților SUA legate de emisiile vehiculelor comercializate de grupul german prin instalarea unui software care permitea mașinilor să îndeplinească standardele referitoare la poluare în timpul testelor dar nu și în timpul operațiunilor normale. Din acest motiv nivelul poluării era mai ridicat, susține Agenția pentru Protecția Mediului din SUA (EPA).

Reprezentanții VW au recunoscut că au falsificate datele la testele din SUA privind emisiile vehiculelor și au anunțat că ar putea fi afectate 11 milioane de vehicule vândute în întreaga lume.

Aproximativ 482.000 de vehiculele diesel produse în perioada 2008 — 2015 sub brandurile Volkswagen și Audi includ acel software destinat să modifice nivelul emisiilor, a anunțat EPA. Amenzile totale ar putea ajunge la 18 miliarde de dolari (16 miliarde de euro) sau 30.000 de dolari per vehicul.

Reparațiile vor fi efectuate de VW, ceea ce va majora costurile companiei. Sunt vizate modelele produse în ultimii șapte ani, inclusiv Jetta, Beetle, Golf, Passat și Audi A3.

Oficiali din Germania și Franța au anunțat marți că investigațiile anunțate de autoritățile de reglementare din SUA, care au acuzat Volkswagen de instalarea unor sisteme electronice speciale pentru evitarea standardelor referitoare la poluare, ar trebui extinse pentru a include întreaga industrie auto, transmit MarketWatch și Reuters.

Acțiunile Volkswagen înregistrau marți la bursă un declin de 17,5%, la 110,20 euro, comparativ cu o scădere de 20% luni, după ce compania a anunțat provizioane de 6,5 miliarde de euro pentru a acoperi costurile legate de scandalul poluării, transmit Bloomberg și Reuters.

Din cauza declinului acțiunilor, VW a pierdut luni aproximativ 15 miliarde de euro (16,9 miliarde de dolari) din capitalizarea de piață. În acest an, titlurile companiei au scăzut la bursă cu 41%.

Publicația ‘Tagesspiegel’ a anunțat marți, citând surse din Board-ul de supraveghere al companiei germane, că directorul general al Volkswagen, Martin Winterkorn, va fi demis în urma acuzațiilor autorităților din SUA privind instalarea unor sisteme electronice speciale, pentru evitarea standardelor referitoare la poluare, la mașinile diesel comercializate de cel mai mare producător auto din lume, transmite Reuters.

Recomandarea video

Citește și

Mediafax
Unde trăiesc femeile cel mai mult: Top 10 țări cu cea mai mare longevitate
Digi24
VIDEO Suma exorbitantă pe care Kevin McCallister din „Singur acasă 2” ar plăti-o astăzi la Plaza, hotelul lui Donald Trump
Cancan.ro
Femeia care a dispărut acum 17 ani din Neamț a fost găsită, înainte de Crăciun. Unde s-a aflat în tot acest timp
Prosport.ro
FOTO. Cea mai frumoasă prezentatore TV e din nou însărcinată!
Adevarul
De ce suntem mereu pe ultimul loc în Europa? „Avem cel mai mare consum de divertisment ieftin: TikTok 12 ore/zi”
Mediafax
Care sunt orele de liniște la bloc în weekend. Ce reguli stricte sunt pentru programul de liniște
Click
Povestea fabuloasă a fabricii de pantofi construită de un om care abia știa să scrie. Le-a încălțat pe Sophia Loren și Elena Ceaușescu, iar mai târziu pe vedetele autohtone
Digi24
„Era ca un abator”. O rusoaică povestește grozăviile de pe frontul din Ucraina, pe care i le-a arătat fiul său pe telefon
Cancan.ro
Accident mortal la metroul din București! O femeie a fost lovită când trenul a intrat la peron. Cum s-a petrecut tragedia
Ce se întâmplă doctore
Dieta MINUNE cu care Monica Anghel a reușit să slăbească 40 de kilograme: „Asta poți mânca oricând, fără probleme”
Ciao.ro
Amante celebre din showbiz-ul românesc! Unele au ajuns în faţa altarului, altele au rămas doar cu amintirea
Promotor.ro
Dacia C-Neo, testată în Alpi. Noul model a fost surprins în probe pe drumuri montane
Descopera.ro
Obiectul interstelar 3I/ATLAS transportă CEVA, anunță NASA
Râzi cu lacrimi
BANCUL ZILEI. Bulă o vede pe maică-sa dezbrăcată în fața oglinzii spunând: – Vreau un bărbat!
Descopera.ro
Ar putea fi „Steaua din Betleem” o planetă? Un vizitator strălucitor ne oferă un indiciu