SUV-ul BMW a fost testat pe șosea de Consiliul Internațional pentru Transporturi Nepoluante, același grup care a dat informații care au condus la investigarea de către autoritățile americane a diferenței dintre emisiile motoarelor diesel al VW în timpul testelor de laborator și a celor pe șosea, a relatat revista Autobild, citat de Bloomberg.
BMW a anunțat că nu există niciun sistem instalat pe automobilele grupului care să reacționeze diferit în timpul testelor, față de funcționarea în trafic.
„Nu există nicio funcție de recunoaștere a ciclurilor de testare a emisiilor la BMW. Toate sistemele de emisii rămân active în afara ciclurilor de testare”, potrivit unui comunicat al BMW publicat în urma articolului din Autobild.
Acțiunile BMW sunt tranzacționate la Frankfurt în scădere cu 6,2%, după un declin de până la 9%.Titlurile Daimler, proprietarul Mercedes-Benz, au coborât cu până la 4,2%.
Volkswagen, care a pierdut începând de luni circa 20 de miliarde de euro din valoarea de piață, a recuperat o parte din pierderi, cu un avans de până la 7,8%.
„Nu există nicio sugestie că BMW a făcut ceva ilegal. Totuși, există temeri legate de impactul pe termen lung asupra afacerilor cu automobile diesel pentru toți producătorii care construiesc mașini cu astfel de motoare, a declarat Juergen Pieper, analist la Bankhaus Metzler în Frankfurt.
Vânzările de vehicule diesel sub brand BMW au reprezentat anul trecut circa 38% din livrările totale ale grupului, nivel relativ similar cu cel al altor producători, potrivit companiei germane.
Emisiile măsurate în timpul testării pe șosea a 15 automobile diesel noi au fost, în medie, de aproximativ șapte ori mai mari decât limitele europene, potrivit unui studiu publicat de ICCT în octombrie.