„Niciun cătețean român nu va plăti diferența taxei de mediu pentru că nu a avut nicio vină. Ne vom îndrepta asupra producătorului sau reprezentantului de drept Volkswagen în România. (…) Fiecare cumpărător de mașină a fost de bună credință. Nu este normal ca persoana respectivă să plătească din nou taxe pe mediu. După ce vom afla la ce normă de poluare au fost produse mașinile vom calcula diferența pentru taxa de mediu și vom stabili cum ne vom îndrepta împotriva producătorului. Diferența de taxă de mediu va fi recuperată doar de la producător și nu de la populație”, a declarat joi Gavrilescu.
La rândul său, ministrul Transporturilor, Iulian Matache, a afirmat că așteaptă date de la Ministerul german al Transporturilor și de la Volkswagen, după ce constructorul german a instalat sisteme electronice speciale pe unele autoturisme diesel pentru a evita standardele în materie de emisii, și a precizat că în România au fost eliberate cărți de identitate pentru 105.000 autovehicule Volkswagen, dintre care 56.000 noi.
„Am solicitat reprezentanților din România aI grupului VW comunicarea imediată a datelor de identificare a vehiculelor care au fost echipate cu dispozitive de manipulare, cu motoare tip familia EA 189. Termenul a fost astăzi și vreau să vă spun că este vorba de autoturismele grupului VW, Audi, Scoda și Seat. De asemenea, în Germania a fost stabilită data de 7 octombrie pentru transmiterea către grupul VW a planului de măsuri și a calendarului de implementare pentru remedieri ale neconformităților acestor autoturisme, sens în care am solicitat Ministerului Transporturilor din Germania să ne comunice aceste informații de îndată ce ajung în posesia lor”, a spus ministrul Transporturilor.
După primirea acestor informații RAR va comunica reprezentanților din România ai VW date pentru autoturismele care vor fi rechemate în rețeaua de service a grupului german în România și va urmări implementarea corespunzătoare a acestui calendar, a spus ministrul Transporturilor.
Totodată, Matache a spus că RAR a blocat eliberarea cărților de identitate pentru mașinile noi Euro 5 diesel, nevândute, ale mărcilor Volskwagen (Volkswagen, Audi, Skoda și Seat), fiind vorba despre 300 de mașini aflate în stocurile dealerilor, care astfel nu mai pot fi înmatriculate în România până la rezolvarea problemelor.