„Scandalul emisiilor reprezintă o criză existențială pentru compania Volkswagen”, a declarat Hans Dieter Pötsch, potrivit Welt am Sonntag, la o reuniune desfășurată la sediul central al VW, în orașul german Wolfsburg.
„Însă cred că, pentru Volkswagen, este o criză surmontabilă”, a dat asigurări Poetsch, care va prelua în noiembrie președinția Consiliului de administrație al grupului auto german.
Potrivit publicației Welt am Sonntag, bugetul de investiții de 100 de miliarde de euro pregătit de VW până în anul 2018 va fi revizuit în scădere. Volkswagen a refuzat să comenteze informația.
Volkswagen a anunțat săptămâna trecută că circa 11 milioane de automobile ale grupului, la nivel mondial, sunt afectate de scandalul emisiilor poluante. Scandalul a izbucnit după ce Agenția americană pentru Protecția Mediului (EPA) a acuzat VW că a instalat sisteme speciale pe unele autoturisme diesel pentru a evita standardele federale din SUA în materie de emisii, expunând cetățeni americani la gaze poluante. Constructorul auto german ar fi instalat un software special în calculatorul de bord al unor modele diesel Volkswagen și Audi. Dispozitivul este programat să activeze un sistem de filtrare completă a particulelor doar în timpul testelor oficiale pentru emisii. După teste, adică în situațiile generale de funcționare a motorului, dispozitivul dezactivează sistemul de filtrare a particulelor, susține Agenția americană pentru Protecția Mediului. Potrivit autorităților americane, 482.000 de autoturisme cu motoare diesel au încălcat standardele federale americane privind emisiile de dioxid de carbon: modelul de Volkswagen Jetta din perioada 2009-2014, modelele Beetle și Golf, precum și modelul Volkswagen Passat din 2014-2015 și modelul Audi A3. Grupul Volkswagen a recunoscut instalarea dispozitivului electronic care induce în eroare sistemele de măsurare a noxelor. În Europa, probleme similare au fost semnalate și la alte mărci ale grupului VW.
Pe fondul scnadalului, directorul general al grupului Volkswagen, Martin Winterkorn, a demisionat la sfârșitul lunii septembrie, fiind înlocuit cu Matthias Muller, fost director al companiei Porsche.
Conform legislației americane, Volkswagen riscă să plătească despăgubiri de peste 18 miliarde de dolari. „Chiar dacă VW va reuși să supraviețuiască în actuala formă, compania va ocupa o poziție inferioară pe piață în următorii ani”, comenta recent site-ul MarketWatch.com.
Volkswagen a depășit Toyota și a devenit în iulie cel mai mare producător auto mondial, din punctul de vedere al vânzărilor efectuate în primul semestru al anului 2015.