La nici un an de la inaugurare, AUTOSTRADA ELECTORALĂ a lui Ponta va fi DEMOLATĂ. Compania de drumuri se pregătește pentru o nouă licitație pentru Orăștie-Sibiu

Publicat: 14/10/2015, 16:34

De mai bine de o lună de când a fost închisă pentru reparații pe banii constructorului, firma Impregilo nu a făcut decât „sporadic” lucrări de remediere, mai ales în cazul defectelor minore de pe șantier, susține CNADNR într-un răspuns transmis gândul.

UPDATEȘeful CNADNR Narcis Neaga a confirmat miercuri că firmei italiene Salini Impregilo, constructorul lotului 3 al autostrăzii Orăștie-Sibiu, i s-a impus demolarea și refacerea corespunzătoare a 200-300 de metri din autostradă.

„Decizia demolării a fost luată pentru a identifica exact cauza apriției fisurii, mai ales având în vedere că Antreprenorul a avut și calitatea de Proiectant în cadrul Contractului de lucrări. Lucrarea este încă în garanție și, astfel, valoarea de remediere a defectelor va fi suportată în totalitate de către Antreprenor”, arată șeful CNADNR, Narcis Neaga, într-un comunicat.

” Chiar și în acest moment, noi, CNADNR, am ajuns până în punctul de a cere chiar demolarea unei porțiuni pentru a fi siguri că proiectul se va finaliza în condiții de maximă siguranță. Sunt conștient de presiunea care există. Dar rezolvarea situației actuale nu se poate face decât printr-o decizie drastică, potrivit standardelor de calitate și siguranță. Chiar dacă în timp au fost acumulate mai multe tensiuni, chiar dacă am vrea ca peste noapte să rezolvăm această problemă, CNADNR, în toate acțiunile pe care le desfășoară în acest proiect, trebuie să respecte atât prevederile contractuale cât și legislația în vigoare”, a declarat Narcis Neaga.

În schimb, și CNADNR și constructorul italian comandă expertize tehnice peste expertize tehnice pentru a găsi soluțiile de remediere. Compania de drumuri are deja „cel puțin” trei expertize și mai așteaptă încă una, pregătindu-se de o eventuală reziliere a contractului cu Impregilo urmată de relicitarea contractului.

„Avem cel puțin trei expertize tehnice. Mai așteptăm una. Aici se joacă un pic altfel, nu se joacă uite expertiza, apucă-te de treabă. Aici se joacă relicitarea. Adică rezilierea și relicitarea. Și pentru asta trebuie să fii pregătit”, au declarat pentru gândul surse din CNADNR.

Primele fisuri pe lotul 3 al autostrăzii Orăștie-Sibiu, între Săliște și Cunța, au apărut la scurt timp după inaugurare. Într-uninterviu acordatgândul, șeful CNADNR Narcis Neagaa admis că apariția primelor fisuri, la 10 zile de la deschiderea lotului 3 al autostrăzii Orăștie-Sibiu, i-a „speriat pe toți” și i-a luat prin surprindere, mai ales că „fisura a apărut unde nu ne așteptam”. În interviu,Neaga nu a exclus rezilierea contractului cu construtorul italian, iar în cazul scenariului unei insolvențe a constructorului, spunea că garanția de 60 de milioane de lei ar acoperi lucrările ce ar mai trebui făcute.

Acum, o bucată de 200 de metri din lotul 3 al autostrăzii Orăștie-Sibiu va trebui demolată și reconstruită. Lotul de 22 de kilometri, pentru care statul a plătit 130 de milioane de euro, a fost deschis circulației cu două zile înainte de alegerile din noiembrie anul trecut. Apoi a fost închis la 10 luni de la inaugurare.

Pe autostrada care este închisă de mai bine de o lună, mai exact în zona kilometrului 60, muncitorii au descoperit infiltrații de apă la 8-10 metri adâncime, din cauza drenurilor care nu funcționează.

„Cu ajutorul unui excavator având cupa de 1,3 metri cubi s-a constatat că infiltările de apă sunt la o adâncime între 8 și 10 metri față de cota roșie (linia autostrăzii într-un plan vertical – n. red.)”, arată o notă de constatare semnată de angajați ai Companiei Naționale de Drumuri Naționale și Autostrăzi din România (CNADNR), și prezentată de România Liberă.

Ce spune CNADNR despre reparațiile pe care le face Impregilo pe lotul 3 al autostrăzii Sibiu-Orăștie

Lotul 3 al autostrăzii Orăștie-Sibiu a fost închis pentru reparații pe 7 septembrie, compania anunțând că traficul ar urma să fie restricționat timp de o lună și jumătate.

Deși mai sunt doar câteva zile până când expiră termenul, constructorul Italian s-a ocupat până acum, „sporadic”, mai ales de defectele minore de pe șantier, așteptând o nouă expertiză tehnică pentru soluțiile de remediere, potrivit unui răspuns de la CNADNR.

” Începând cu data de 18.06.2015, antreprenorul (firma italiană Impregilo – n.n.) a suspendat execuția lucrărilor. În prezent acesta realizează sporadic lucrări de remediere a defectelor din șantier, în special al celor minore. De asemenea, antreprenorul a informat beneficiarul (CNADNR- n.n.) că realizează expertize tehnice în zonele cu defecte, în baza cărora se vor stabili soluțiile tehnice de remediere, acolo unde se impune”, se arată în răspunsul transmis de CNADNR la solicitarea gândul.

„Cel mai complex defect de pe autostradă”

” În ceea ce privește cel mai complex defect de pe autostradă, ca urmare a excavației realizate în zona km 60+600 până aproximativ la terenul de fundare, Antreprenorul a demarat o nouă expertiză tehnică, astfel că termenul de finalizare este condiționat de finalizarea și de rezultatele acesteia, care vor recomanda soluția tehnică necesar a fi adoptată în zonă” , arată CNADNR.

CNADNR nu a răspuns la întrebarea dacă se va respecta termenul anunțat pentru redeschiderea circulației.

CNADNR acuză execuția necorespunzătoare a lucrărilor care au dus la apariția problemelor pe lotul 3.

„Referitor la lucrările de reparații de pe Autostrada Orăștie – Sibiu, lot 3, CNADNR SA întreprinde toate demersurile necesare în vederea asigurării finalizarii executiei lucrărilor, precum și reparația tuturor defectelor constatate, în termenii contractului de lucrări. Lucrările de remediere vor fi realizate de către Antreprenor pe propriul risc si cheltuiala acestuia. Aceste defecte s-au cauzat execuției necorespunzătoare a lucrărilor de către Antreprenor și nu alunecărilor de teren. În cadrul programului de remediere înaintat de către Antreprenor se regăsesc toate defectele din șantier. Defectul de la km 60+600, conform programului elaborat de către Antreprenor necesită perioada cea mai indelungată pentru realizarea tuturor lucrărilor de remediere. În acest interval de timp sunt programate a se remedia și toate celelalte defecte din șantier”, potrivit unui comunicat al CNADNR de la începutul lunii septembrie.

„În ceea ce priveste zona km 59+800 clarificam: atât Antreprenorul cât și Beneficiarul realizeaza expertizarea acestei zone. Din analiza zonei rezulta ca defectiunea este cauzata de executia necorespunzatoare și nu de alunecari de teren. Ceea ce este vizibil în santier reprezinta o tasare structurala a structurii rutiere. În ceea ce priveste zona km 61+400 clarificam: din activitatea de monitorizare intreprinsa de catre Antreprenor nu s-au inregistrat noi alunecari de teren in zona respectiva. În ceea ce priveste zona km 64+200 clarificăm: nu s-a semnalat un defect major, de anvergura celei afirmate. Defectul in aceasta zona se refera la un ebulment in banda de urgenta pentru care Antreprenorul a notificat realizarea unei expertize tehnice si remediere conform programului de lucrari inaintat de catre acesta”, se arată în comunicatul CNADNR.

CNADNR trebuie să demonstreze îndeplinirea obiectivului „Construcția autostrăzii Orăștie – Sibiu” până la sfârșitul anului 2016, se mai arată într-un comunicat de la compania de drumuri.

Sorry, there are no polls available at the moment.
Urmărește Gândul.ro pe Google News și Google Showcase
Prima reacție a Elenei Lasconi după ce CCR a decis renumărarea voturilor de la alegerile...
BREAKING NEWS | CCR vrea renumărarea voturilor din turul 1! De ce s-a luat această...
FOTO. Milionarul se însoară cu nepoata fostei soții. Cum arată femeia care i-a luat mințile
Câte milioane de euro va plăti amendă TikTok pentru Călin Georgescu. Europarlamentar: „Nu există politician...
Văru Săndel dezvăluie cum și-a împărțit Silviu Prigoană averea: “Honorius a moștenit afacerile, ceilalți…” |...
Augustin Zegrean explică ce se întâmplă după renumărarea voturilor. Turul doi ar putea fi organizat...
Prietenii lui Călin Georgescu. Cu cine se întâlnește candidatul care a câștigat primul tur al...
Numerologia anului de naștere al lui Călin Georgescu. Ce i-au prezis astrele
Condimentul banal care poate provoca halucinații severe. Majoritatea românilor îl au în bucătărie
Ce se întâmplă dacă nu se renumără toate voturile până vineri la ora 14.00. Augustin...
VIDEO ”Scoateți capacul! Dați-mi fata înapoi!” Imagini zdrobitoare de la mormântul Andreei Cuciuc! Mama sa...
Trei persoane și-au pierdut viața într-un accident cumplit pe DN 26, în Galați! Traficul rutier...
Detaliul neobservat din clipul lui Călin Georgescu! Ce are în spate și ce semnifică
Poți să depășești prin dreapta un vehicul care circulă pe banda 2? Care sunt regulile...
37 de kilometri din Drumul Expres Craiova-Piteşti se deschid traficului joi şi vineri
ADEVĂRUL despre UNIREA Bucovinei cu România! „Eram în contact cu...
Călin Georgescu, ELIMINAT?! Anunț acum câteva minute: Am primit fotografiile
Cumpărăturile ce nu mai pot fi returnate. Mulți români vor fi afectați
Ce semnifică simbolul care apare în videoclipurile lui Călin Georgescu. Este mai mult decât un...
VIDEO Legătura neștiută dintre Călin Georgescu și Vladimir Putin! Nimeni nu și-a dat seama de...
Elena Viscu, fosta soție a lui CRBL, a vorbit despre perioada grea în care se...
Mihai Bendeac, în stare de șoc: "Eu nu auzisem nimic"
BANCUL ZILEI. Profesoara către Bulă: -Măi puturosule, cum poţi să dormi la mine la oră?
Marile iubiri ale lui Carol al II-lea. „Se va pune desigur întrebarea cum un om...