Asocierea ar urma să construiască și două noduri rutiere pe autostrada București-Ploiești, în dreptul intersecției cu Centura Capitalei, respectiv la Moara Vlăsiei.
Contractul „Proiectare și execuție finalizare Autostrada București – Brașov, Secțiunea București – Ploiești, Sector 1, km 0+000 + km 3+325; Nod Centura București, km 6+500 și Nod Moara Vlăsiei, km 19+500” a fost atribuit prin licitație deschisă.
Durata contractului este de 70 luni din care 4 luni perioada de proiectare, 18 luni perioada de execuție și 48 luni perioada de garanție a lucrărilor.
„În prezent, procedura de achiziție publică se află în perioada de depunere a unor posibile contestații împotriva rezultatului procedurii”, a anunțat compania de drumuri.
Traficul pe autostrada București – Ploiești a fost deschis în vara anului 2012, cu restricții de viteză, după mai multe amânări, însă primii 6,5 kilometri ai autostrăzii nu au fost finalizați integral.
Lucrările pe tronsonul de 6,5 kilometri au început în 2012, iar în februarie anul acesta 3,2 kilometri aveau un stadiu fizic al lucrărilor executate de 98%, iar primii 3,3 kilometri erau finalizați doar în proporție de 5%. Cei 3,3 kilometri vor fi construiți de consorțiul format din Aktor – firmă care a făcut parte, alături de Vinci, din consorțiul care a pierdut concesiunea pentru Comarnic-Brașov – și Euro Construct Trading 98, firmă controlată de Dan Besciu, om de afaceri acuzat de evaziune, spălare de bani și delapidare, cu un prejudiciu de aproximativ 34 de milioane de lei.