În primele nou luni ale anului trecut, în România au fost înmatriculate 51.564 de autoturisme.
În luna septembrie, înregistrările de mașini noi au avansat în România cu 3,4%, de la 5.561 de unități în urmă cu un an la 5.752 de autoturisme, potrivit datelor publicate vineri de Asociația Constructorilor Europeni de Automobile (ACEA).
Piața auto europeană a avansat cu 8,8% în intervalul ianuarie-septembrie, la 10.413.675 de autoturisme. Toate marile piețe au înregistrat creșteri, contribuind la evoluția pozitivă a pieței. Astfel, Spania a consemnat un avans de 22,4% al înmatriculărilor, Italia de 15,3%, Marea Britanie de 7,1%, Germania de 5,5%, iar Franța de 6,3%.
Un număr de patru state UE au înregistrat scăderi ale înmatriculărilor în primele nouă luni și anume Luxembourg (-5,6%), Finlanda (-0,4%), Austria (-0,1) și Estonia (-1,9%).
În septembrie, înmatriculările la nivelul Europei au crescut cu 9,8%, la 1.356.868 autoturisme.
Înmatriculările de autoturisme Dacia la nivelul UE au crescut în intervalul ianuarie-septembrie cu 4%, de la 273.754 unități în urmă cu un an la 284.686 unități, conferind mărcii românești o cotă de 2,78%, în scădere de la 2,9%.
În luna septembrie, vânzările Dacia în Uniunea Europeană au crescut cu 9,4%%, de la 25.813 unități în urmă cu un an la 28.250 de unități, iar cota de piață s-a menținut la 2,1%.
Vânzările de mașini noi ale grupului Renault, al treilea mare producător la nivel european, care deține și marca Dacia, au avansat cu 7,6% în primele nouă luni, la 991.565 unități, iar cota de piață s-a redus cu 0,1 puncte, la 9,5%, comparativ cu intervalul similar din 2014.
În luna septembrie, înmatriculările Renault au crescut cu 4,9%, la 108.520 unități, conferind grupului o cotă de piață de 8%, față de 8,4% în urmă cu un an.
Înmatriculările celui mai mare producător european, grupul Volkswagen, au crescut cu 7,2% în primele nouă luni, la 2.590.487 autoturisme, iar cota de piață a scăzut la 24,9%, față de 25,2% în intervalul similar din 2014.
În septembrie, înregistrările grupului VW au urcat cu 8,4%, la 315.905 autoturisme, în pofida scandalului manipulării testelor privind emisiile poluante ale automobilelor diesel, izbucnit la jumătatea lunii. Cota de piață s-a redus de la 23,6% în urmă cu un an la 23,3%.