Pe profilul de Facebook, viața prietenilor poate părea palpitantă și destul de aglomerată. O cercetare recentă dovedește că aceasta este doar o impresie și că două treimi dintre oamenii activi în social media postează intenționat pe profilul lor imagini care să creeze iluzia că au o viață aventuroasă și plină de provocări.
Rezultatele studiului realizat de cercetătorii britanici la comanda celor de la HTC au relevat că unii oameni se folosesc pentru realizarea fotografiilor de obiecte care nu le aparțin, dar care le oferă un statut superior sau îi fac să pară persoane mai importante, pentru a impresiona și pentru a stârni admirația sau invidia celor din jur. Jo Hemmings, psiholog specialist în probleme comportamentale a declarat că această tendință nu este deloc surprinzătoare, dată fiind importanța din ce în ce mai mare pe care o are social media în viețile oamenilor. „Trăim în lumea comunicării instantanee”, a declarat acesta, citat de Daily Mail. „Moda și recomandările de stil apăreau și dispăreau datorită revistelor; astăzi oamenii caută recomandări autentice venite și dinspre semenii lor, transformând social media într-o putere egală ca valoare cu revistele și ziarele. Cu posibilitatea de a împărtăși imagini într-o secundă, astăzi avem pretenția să știm ce anume poartă prietenii noștri sau ce cumpără celebritățile, de îndată ce produsul ajunge în mâinile lor”, a adăugat Hemmings.
Aceeași influență o au și alte site-uri de social media, precum Instagram, 76% dintre respondenți declarând că înclină mai mult spre cumpărarea produselor pe care le văd pe rețelele de socializare. Dintre persoanele chestionate, bărbații s-au declarat cei mai dispuși să accepte sfaturi de stil și să achiziționeze bunuri care beneficiază de reclamă pe Internet.
Peter Frolund, reprezentant HTC, a declarat că în anul 2015 oamenii sunt și fotografi și folosesc din ce în ce mai frecvent pozele pentru a se exprima și pentru a arăta lumii care sunt elementele care contează pentru ei și care îi definesc: „De la fotografii cu locuințele oamenilor și până la cadre cu ținute foarte bine studiate, fiecare imagine contează, iar fotografia pe smartphone nu a fost niciodată mai importantă”. (Cristina Andrei)