Cum arată noul pod de la Agigea, inaugurat cu o întârziere de aproape zece luni

Publicat: 20/10/2015, 00:02

Potrivit informațiilor de pe site-ul Companiei Naționale Administrația Porturilor Maritime (CN APM) Constanța, termenul inițial de finalizare a lucrărilor la noul pod de la Agigea a fost toamna anului trecut, însă acesta a fost prelungit ulterior până în luna februarie 2015.

Din cauza mai multor probleme apărute în timpul lucrărilor, podul a putut fi deschis circulației abia luni.

De altfel, lucrările de montaj a aparatelor de reazem definitive s-au finalizat în 6 octombrie, atunci fiind îndeplinite condițiile pentru demararea etapei de recepție la terminarea lucrărilor.

FOTO: replicaonline.ro

Pe de altă parte, conform sursei citate, breteaua de acces la DN 39, care are ca obiectiv decongestionarea traficului pe acest drum prin construirea unei șosele cu două benzi în continuarea podului rutier peste Canalul Dunăre – Marea Neagră, va fi gata în aproximativ două săptămâni.

Noul pod care traversează Canalul Dunăre – Marea Neagră, la Agigea, la câteva sute de metri în aval de cel vechi – care face legătura cu DN 39 Constanța – Mangalia -, este cel mai mare pod rutier de tip hobanat construit în România, o investiție finanțată prin Programul Operațional Sectorial în Transporturi (POS-T 2007 – 2013) din fonduri structurale ale Uniunii Europene și de la bugetul statului.

FOTO: Mediafax

Podul are o lungime totală de 360 de metri, o deschidere centrală de 200 metri, iar lățimea podului este de 17,4 metri, permițănd circulația pe patru benzi. Înălțimea liberă sub tablierul podului în axul Canalului Dunăre – Marea Neagră este de 18,4 metri. Pilonii de pe maluri care susțin tablierul podului prin fascicule de hobane au o înălțime de 66 metri deasupra nivelului mării.

Valoarea totală a contractului de finanțare al întregului proiect „Pod rutier la km 0+540 al Canalului Dunăre – Marea Neagră și lucrări aferente infrastructurii rutiere și de acces în Portul Constanța” a fost de 191.797.112 lei. Din acest proiect face parte și obiectivul „Bretea rutieră de conectare cu DN39”, care are ca scop decongestionarea traficului pe DN 39, prin construirea unui drum cu două benzi, în continuarea podului rutier de la km 0+540 peste Canalul Dunăre – Marea Neagră și joncțiunea cu DN 39 în apropierea intrării în localitatea Eforie Nord.

Proiectul a fost finanțat prin Programul Operațional Sectorial în Transporturi (POS-T 2007 – 2013) din fonduri structurale ale Uniunii Europene și de la bugetul statului.

Lucrările la podul de la Agigea au început în iulie 2010, după ce au fost întârziate mai bine de jumătate de an din cauza contestațiilor depuse la procedurile de atribuire a lucrărilor și a selectării consultantului. Firma care a câștigat licitația pentru reabilitarea podului este Bilfinger Berger Baugesellschaft.

Premierul Victor Ponta a venit, anul trecut, de două ori să verifice stadiul lucrărilor de construcție la noul pod de la Agigea, solicitând constructorului urgentarea lucrărilor. În acea perioadă se executau lucrări de reparații la podul de la Agigea, iar în toamna anului trecut acesta a fost și închis temporar.

În noiembrie 2014, președintele Senatului, Călin Popescu Tăriceanu, care a mers pe noul pod de la Agigea pentru a verifica stadiul lucrărilor, a crezut că se află de fapt pe vechiul pod, de pe DN 39, și s-a contrazis cu jurnaliștii care i-au explicat că a încurcat podurile, spunându-le: „Vin de la București și știu mai mult ca voi”.

Dacă duminică ar fi alegeri, tu cu cine ai vota?

Vezi rezultate

Loading ... Loading ...
Urmărește Gândul.ro pe Google News și Google Showcase
Israelul își pregătește răzbunarea pentru Iran: ce ținte sunt luate în vizor și când poate...
Presupusul iubit al Simonei Halep cere statului român banii pe 40 de apartamente! Dorin Mateiu...
Prodanca, atac dezlănțuit la Reghecampf: „Fotografii grotești din cluburi și interviuri date de amantă”
Demisii în lanț la o multinațională care le-a cerut angajaților să vină 5 zile pe...
Paul este motociclistul care a murit nevinovat la 18 ani, după ce a fost lovit...
Două femei care căutau de mâncare au fost ucise de un fermier și date la...
Explozie apocaliptică în Ucraina. Bloggerii militari ruși spun că este „tatăl tuturor bombelor”
Ce se întâmplă în fosta vilă a lui Irinel Columbeanu! Vecinii sunt disperați, nu mai...
Voucherele de alimente vor fi încărcate cu BANI. Ministrul Câciu a făcut anunțul OFICIAL! Cine...
Clujenii s-au trezit cu panouri prin care sunt îndemnaţi să se mute în Bacău. "Chiria...
Cioban omorât în bătaie de patronul stânei la care lucra! Ucigașul din Buzău și-a lovit...
Pensie crescută pentru românii care au lucrat în condiții speciale. Când intră în vigoare legea
Unde va fi înmormântat Irinel Columbeanu. Dezvăluiri făcute de patronul azilului
Michael Schumacher, prima apariție după 11 ani. A participat la nunta fiicei
Ultimele sondaje pentru cursa de la Casa Albă: Cine conduce la nivel naţional
Întrebare de ȘCOALĂ primară! De ce cad frunzele toamna?
Cutremur în tenis! Simona Halep a anunțat chiar azi, 2 octombrie
Mâncarea care te bagă în spital. A fost retrasă de urgență
Interviurile Insula Iubirii, sezon 8. Ispita Eric Berinde își vedea viitorul alături de Cristina Rotaru.“Am...
"Ne îndreptăm spre Al Treilea Război Mondial". Avertismentul sumbru al unui fost lider mondial
Ce mesaj a postat Medana Oprea pe rețelele de socializare: "La fel este și situația...
În această seară, de la ora 20:00, premiera serialului „Inimă rebelă”, la Kanal D –...
BANCUL ZILEI. Bulă face dragoste cu o tipă pe întuneric: - Ce nesimţit eşti!
Cei mai noi sateliți Starlink emană și mai multe radiații decât versiunile anterioare