„Au fost depistate incoerențe inexplicabile privind stabilirea nivelului de dioxid de carbon, situație care poate afecta aproximativ 800.000 de mașini. Conducerea VW va iniția imediat un dialog cu autoritățile responsabile privind consecințele acestor concluzii”, a transmis Grupul auto Volkswagen, conform agenției Bloomberg.
Costurile de remediere a defecțiunilor sunt estimate la circa două miliarde de euro, precizează compania auto germană.
Volkswagen nu oferă informații specifice despre motoarele afectate de noile probleme tehnice.
Grupul auto german a alocat deja 6,7 miliarde de euro pentru eventuala soluționare a problemelor tehnice depistate la 11 milioane de mașini dotate cu un soft ilegal pentru manipularea emisiilor.
Agenția americană pentru Protecția Mediului (EPA) a anunțat luni extinderea investigației în cazul grupului auto Volkswagen, acuzat că a folosit dispozitive de manipulare a emisiilor și la motoare diesel mai puternice, ale unor modele SUV Audi și Porsche. Suspiciunile se referă la motoare diesel cu capacitatea de peste 2.000 de centrimetri cubi instalate pe circa 10.000 de vehicule Porsche, Audi și alte mărci ale grupului VW vândute în Statele Unite începând cu anul 2014. Este vorba de modelul Volkswagen Touareg 2014, Porsche Cayenne 2015, Audi A6 Quattro, A7 Quattro, A8, A8L, și Q5 2016.
Grupul auto Volkswagen a respins noile acuzații ale autorităților americane.
Volkswagen a anunțat la sfârșitul lunii septembrie că circa 11 milioane de automobile ale grupului, la nivel mondial, sunt afectate de scandalul emisiilor poluante. Scandalul a izbucnit dupa ce Agenția americană pentru Protecția Mediului (EPA) a acuzat VW că a instalat sisteme speciale pe unele autoturisme diesel pentru a evita standardele federale din SUA în materie de emisii, expunând cetățeni americani la gaze poluante. Constructorul auto german ar fi instalat un software special în calculatorul de bord al unor modele diesel Volkswagen și Audi. Dispozitivul este programat să activeze un sistem de filtrare completă a particulelor doar în timpul testelor oficiale pentru emisii. După teste, adică în situațiile generale de funcționare a motorului, dispozitivul dezactivează sistemul de filtrare a particulelor, susține Agenția americană pentru Protecția Mediului. Potrivit anchetei inițiale a autorităților americane, 482.000 de autoturisme cu motoare diesel au încălcat standardele federale americane privind emisiile de dioxid de carbon: modelul de Volkswagen Jetta din perioada 2009-2014, modelele Beetle și Golf, precum și modelul Volkswagen Passat din 2014-2015 și modelul Audi A3. Grupul Volkswagen a recunoscut instalarea dispozitivului electronic care induce în eroare sistemele de măsurare a noxelor. În Europa, probleme similare au fost semnalate și la alte mărci ale grupului VW.