Mueller a spus, în primul său interviu televizat de la izbucnirea scandalului, că informațiile obținute din partea a 100 de informatori din cadrul companiei nu au dus la deschiderea unor noi canale de investigații, relatează Bloomberg.
El a arătat că speră să ajungă la un acord cu Agenția americană de Protecție a Mediului în următoarele câteva săptămâni și că va face prima sa vizită oficială în Statele Unite, unde a fost descoperită înșelăciunea, în ianuarie.
„Nu este niciun motiv să renunțăm la active. Privim la viitorul VW. Dorim să facem compania mai modernă și mai deschisă”, a spus Mueller.
Comentariile sale arată că încearcă să treacă la următoarea etapă de rezolvare a crizei, care a început odată cu recunoașterea de către companie a faptului că a manipulat testele de poluare pentru 11 milioane de automobile diesel, prin intermediul unui soft ilegal.
Mueller are sarcina complicată de a reduce cheltuielile într-o companie care nu este obișnuită cu austeritatea, unde forța de muncă își apără drepturile, în timp ce familiile Porsche-Piech, principalele acționare ale grupului, sunt reticente la schimbări majore.
Acțiunile VW au crescut cu până la 3,7% în urma informațiilor. Volkswagen a pierdut aproximativ 7,5 miliarde de euro din capitalizarea de piață de la declanșarea scandalului, pe 18 septembrie.
Mueller a arătat că va proteja locurile de muncă la fabricile Volkswagen din întreaga lume, dar a lăsat deschisă opțiunea de a face ajustări în portofoliul grupului, de 300 de variante de modele.
Producătorul auto va face teste de emisii, care vor fi evaluate independent.
„Recâștigarea încrederii este cea mai mare provocare. Problema nu este faptul că a avut loc o singură greșeală, ci că au fost un șir de greșeli. Ne confruntăm cu trei aspecte majore, incorectitudinea unor persoane, slăbiciunea unor procese și toleranța parțială în încălcarea regulilor”, a declarat președintele grupului, Hans Dieter Poetsch.
Volkswagen va înregistra costuri de cel puțin 6,7 miliarde de euro pentru rechemarea în service a automobilelor diesel, în afară de amenzile din partea autorităților de reglementare și despăgubirile ce vor fi stabilite în urma a sute de procese.
Producătorul auto se confruntă și cu nemulțumirea clienților, în urma scandalului. În Statele Unite, vânzările grupului au scăzut în noiembrie cu 25%.
În timp ce VW se apropie de un acord cu autoritățile de reglementare pentru o soluție ieftină de remediere a neregulilor de la 8,5 milioane de vehicule din Europa, propunerile sunt încă analizate în SUA, unde legislația este mai strictă.
Răscumpărarea vehiculelor afectate de scandal în SUA ar putea costa până la 9,4 miliarde de dolari, potrivit Bloomberg Intelligence.
Grupul a anunțat miercuri că suspiciunile legate subevaluarea emisiilor de dioxid de carbon pentru circa 800.000 de automobile, inclusiv pe benzină, s-au dovedit nefondate, numărul vehiculelor afectate fiind de numai 36.000.
Mueller, fost șef al brandului Porsche, l-a succedat la conducerea grupului VW pe Martin Winterkorn, care a demisionat în urma scandalului.