„Asistăm la un exces de studii de fezabilitate. Sigur că, de multe ori, acest exces ar fi binevenit, dacă s-ar concretiza în proiecte aprobate. Din păcate, numărul proiectelor, studiilor de fezabilitate care nu se transformă în proiecte este foarte mare. Aici au o vină, după părerea mea, și cei din Ministerul Dezvoltării Regionale și Administrației Publice, care ar trebui să aibă permanent discuții cu ordonatorii principali de credite de la unitățile administrativ-teritoriale, să explice că aceste studii trebuie cântărite cu grijă”, a spus Văcăroiu, la finalul audierilor din Comisiile de buget-finanțe care au aprobat bugetul instituției.
El a precizat că aceste studii de fezabilitate „sunt legale”, nefiind vorba despre probleme de competența procurorilor, însă este o problemă pentru bugetele locale pentru că aceste studii nu sunt și puse în practică. Potrivit șefului Curții de Conturi, din eșantionul de 1.000 de comune, orașe și municipii verificate, în 2014, de către instituție, s-au constatat pierderi de aproximativ 30 de milioane de euro, iar suma ar putea fi chiar dublă având în vedere că România are aproximativ 2.600 de unități administrative.
Pe de altă parte, șeful Curții de Conturi a afirmat că, în raportul instituției pe 2014, constatările în privința veniturilor suplimentare de încasat și prejudicii se ridică la circa 1,2 miliarde de euro, bani pe care statul ar trebui să îi recupereze.