După aproape patru luni de la izbucnirea scandalului manipulării testelor de poluare, nu există un termen pentru obținerea aprobării unei soluții, pentru începerea remedierilor tehnice sau pentru ridicarea interdicției guvernamentale de vânzare a modelelor VW diesel 2016 pe piața americană, relatează Reuters.
Discuțiile de o oră dintre Mueller și McCarthy, la sediul agenției, au reprezentat întâlnirea la cel mai înalt nivel de la izbucnirea scandalului, în septembrie.
„Vom continua să lucrăm pentru o soluție”, a spus un purtător de cuvânt al EPA.
Compania este tot mai criticată pentru felul în care administrează criza, iar unii oficiali guvernamentali americani, între care procurorul general al statului Connecticut, au fost nemulțumiți de un interviu acordat de Mueller la radio, în care a sugerat că oficialii VW nu au mințit pentru a ascunde softul ilegal instalat pe automobilele diesel pentru reducerea emisiilor în timpul testelor.
Mueller a declarat în această săptămână că intenționează să propună o soluție în timpul întâlnirii cu șefa EPA, solicitată de producătorul german.
Reprezentanții VW și cei ai EPA nu au dezvăluit dacă propunerea a fost făcută sau cum ar fi fost primită.
Întâlnirea, la care a participat și Herbert Diess, directorul brandului VW, a avut loc la o zi după ce California a respins planul propus de VW în decembrie, ca fiind inadecvat și insuficient de rapid, fapt susținut și de EPA.
Volkswagen a alocat în trimestrul al treilea 6,7 miliarde de euro pentru acoperea costurilor scandalului, care afectează 11 milioane de vehicule diesel ale grupului, la nivel mondial.