Ajustările necesare motoarelor, care vor consta în actualizări ale softurilor, vor fi disponibile pentru generația Euro 6 a motoarelor diesel, a declarat Bollore reporterilor, în timpul unui briefing susținut la sediul Renault din vestul Parisului.
Începând din luna iulie, vor fi oferite verificări voluntare ale motoarelor pentru proprietarii a circa 700.000 de vehicule care ar putea fi eligibile pentru modernizare.
„Va fi o propunere făcută clienților, nu o rechemare, întrucât vehiculele sunt conforme”, a subliniat Bollore, asigurând că Renault respectă toate normele în vigoare referitoare la emisii.
Proprietarii de vehicule diesel Euro 6 vor putea cere, dacă va fi nevoie, o operațiune de întreținere. Va fi vorba despre o simplă programare.
Constructorul auto francez a recunoscut existența unei erori de calibraj în sistemul de depoluare al modelului Captur și a asigurat că a început deja, din noiembrie, o rechemare pentru circa 15.000 de vehicule, versiunea 110 CV.
Ministrul francez al Mediului, Segolene Royal, a declarat marți, la postul de radio RTL, că Renault va rechema peste 15.000 de vehicule în Franța, care nu au intrat încă la vânzare, după ce o investigație a arătat că sistemele lor de filtrare a emisiilor au nevoie de ajustări.
Sistemele de filtrare ale acestor vehicule nu funcționează la temperaturi foarte înalte sau sub 17 grade Celsius, a afirmat Royal.
Reglarea acestor sisteme pentru a deveni operaționale la temperaturile respective va necesita circa jumătate de zi pentru fiecare motor, a explicat ministrul.
După izbucnirea scandalului legat de manipularea testelor de poluare de către Volkswagen, Royal a înființat o comisie însărcinată cu testarea emisiilor vehiculelor constructorilor auto.
Royal a spus că două modele noi depășesc cu mult normele legale privind emisiile poluante. Potrivit informațiilor obținute de Les Echos, ar fi vorba despre Renault Espace 5, normă Euro 6, lansat în primăvara trecută, care se adaugă modelului Captur, deja nominalizat de autorități, și monovolumul Zafira al Opel.
Constructorul auto francez a precizat marți că a început încă din noiembrie o campanie de rechemare a circa 15.000 de vehicule Captur, care au un defect la sistemul antipoluare.
Vehiculele Renault ar putea avea două tipuri de probleme. Una este un defect tehnic, care afectează performanțele sistemului de poluare și care necesită numai o actualizare pentru a funcționa corect.
A doua problemă este că sistemele de reducere a poluării ar putea să nu funcționeze corect la anumite temperaturi, în special la o temperatură de sub 17 grade Celsius.
Între timp, alți doi producători auto, Opel și Mercedes, au fost convocați în fața comisiei tehnice, pentru a justifica performanțele modelelor testate. Numărul vehiculelor testate va ajunge la 100, urmând să fie adăugate mărcile Nissan, Volvo, Suzuki și Fiat.